گوناگون

توسعه مناسبات ایران

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز از توسعه زمینه‌های متقابل همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مدیریت شهری اتریش استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در دیدار با سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 6000 واحد تولیدی در تبریز فعالیت دارند، به سابقه ارتباطات صنعتی شهر تبریز با فن‌آوری‌های اروپایی اشاره کرد و افزود: ارتباط طرفین، با ایجاد زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند همچنان استمرار یابد.

وی تشریح کرد: تجارب شهرداری وین در حوزه پسماند و تبدیل زباله به انرژی می‌تواند موضوع مهم تعامل دو شهر باشد.

شهردار تبریز اظهارکرد: قابلیت‌های معماری شهرهای اتریش می‌تواند در روند شهرسازی تبریز به خصوص در قسمت بافت فرسوده موثر و کاربردی باشد.

نجفی یادآور شد: بحث‌های صورت گرفته با گروهی از ایرانیان مقیم اتریش در خصوص تله‌ کابین تبریز، هم‌اکنون در حال پیگیری است.

شهردار تبریز با تاکید بر تقویت مناسبات خواهرخواندگی دو شهر، به برگزاری هفته نکوداشت تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: نکوداشت تبریز می‌تواند نقطه آغاز دیگری بر ارتباط مستمر دو شهر تبریز و وین باشد.

وی گفت: آماده‌ایم تا با برگزاری هفته‌ها و مناسبت‌های متعدد، تبادل تجربه و فرهنگ دو شهر را به صورت عملی محقق کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین روند رو به رشد شاخص‌های متعدد کلان‌شهرهای کشور گفت: بهترین راه توسعه ارتباط دو کشور، تقویت مناسبات شهرهای دو کشور است.

فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار، با تقدیر از مهمان‌ نوازی شهردار تبریز و ابراز خرسندی از حضور در تبریز گفت: پاکیزگی و فضای سبز شهر تبریز از نخستین ساعات ورود به این شهر ملموس بوده‌است.

وی اظهار کرد: قطعاً روند شهرسازی اتریش می تواند در این مورد، از مدیریت شهری تبریز بهره مند شود.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون 1500 دانشجوی ایرانی در رشته‌های فنی و معماری در اتریش فعالیت دارند.

اشتیفت گفت: 2000 پزشک ایرانی در اتریش فعالیت دارند که بدون حضور آنها، سیستم سلامت اتریش فاقد کارایی است.

وی افزود: اتریش همچنان آماده است تا با تبادل استاد و دانشجو در توسعه مناسبت آموزشی با ایران گام بردارد.

سفیر اتریش در ایران گفت: وین با داشتن شرایطی مشابه تبریز، پیشتاز بسیاری از دستاوردهای علمی و فرهنگی اتریش است؛ اما با این حال باید اذعان کنم که پیشینه شهر تبریز بسیار قدیمی تر از وین است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا