گوناگون

منطقه‌ آزاد تجاری ماکو، با 9000 بیکار

درسومین روز از هفته‌ی دولت از کارمندان نمونه‌ی منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «صفرزاده» معاون توسعه‌ی منابع انسانی استانداری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه‌ی منطقه‌ی آزاد ماکو گفت: فنس‌کشی منطقه‌ی آزاد ماکو از سال آتی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت «تدبیر و امید» 30 برنامه‌ی تحول را برای دستگاه‌های اجرایی تدوین کرده است، افزود: 60 هزار کارمند در سطح استان برای سه میلیون و 100 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهند.

معاون توسعه‌ی منابع انسانی استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با فنآوری تحول و تغییر می‌توانیم با حداقل رساندن کارها خدمات بیشتری به مردم و ملت ارائه بدهیم.

«صفرزاده» ارتقاء بهره‌وری و تکریم ارباب رجوع را از کارهای خدمات ارزنده در دولت «تدبیر و امید» دانست و گفت: با جهاد دانشگاهی قراردادی بسته‌ایم که از خدمات ارائه شده به مردم را در همه‌ی نهادها و دستگاه‌های دولتی ارزیابی و سنجش شوند و در نهایت اطلاع‌رسانی عمومی هم می‌شود.

«شاهین علیزاده»، فرماندار ماکو نیز در این مراسم با تبریک روز کارمند خاطرنشان کرد: با گذشت یکسال از عمر دولت «تدبیر و امید» اقدامات مناسبی در جهت توسعه‌ی منطقه انجام شده است.

وی در ادامه از اقدامات دولت «تدبیر و امید» را مهار تورم و طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

مهندس «حسین فروزان» مدیر عامل منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو هم در این مراسم با تبریک روز کارمند و هفته‌ی دولت و تقدیر از زحمات نماینده‌ی ماکو در رابطه با همدلی و همکاری برای تحقق اهداف این منطقه، گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب بزرگ‌ترین منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو در این خطه‌ی مرزی ایران است.

وی با بیان اینکه از مزایای مهم منطقه‌ی آزاد ماکو معافیت مالیاتی برای مدت 20 سال است، افزود : این عمل عملاً از درآمدهای دولت کاسته و برای توسعه‌ی این منطقه نقش موثری دارد.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو تصریح کرد: مردم این منطقه با فرهنگ و برای توسعه و پیشرفت اهداف منطقه‌ی آزاد همکاری صمیمانه دارند.

مهندس «فروزان» هم‌چنین با اشاره به ظرفیت مالی زیاد در این منطقه افزود: برای توسعه‌ی این منطقه آماده کردن زیرساخت‌ها از اولویت‌های منطقه‌ی آزاد ماکو است و تا پایان این ماه باند فرودگاه آسفالت‌ریزی می‌شود هم‌چنین دوبانده کردن جاده‌ی بازرگان تا ایواوغلی نیز عملیاتی شده است.

وی یکی دیگر از توسعه منطقه آزاد را وجود زمین های مستعد برای کشاورزی با انتقال آب از رودخانه ارس دانست و گفت: 80هزار هکتار زمین بایر با انتقال این آب از طریق رودخانه ارس‌آباد می‌شوند.

مدیر عامل منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو جمعیت بیکار در این منطقه را 9000 نفر برشمرد و افزود: می‌توان با جذب سرمایه‌گذار و احداث کارخانجات گامی برای کاهش این بیکاری برداشت.

مهندس فروزان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور همسایه ترکیه گفت: تأکید رئیس‌جمهور برای تبدیل شدن گمرک بازرگان به گمرک ریلی در این سفر بوده است که با انعقاد این قرارداد در آینده نزدیک شاهد اجرائی شدن این پروژه هم هستیم.

وی هم‌چنین از ساخت 80هکتار برای انبارهای عمومی منطقه‌ی آزاد ماکو خبر داد و گفت: این پروژه در دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

«محمد علی‌پور»، نماینده‌ی مردم ماکو در این مراسم با تبریک روز کارمند و هفته‌ی دولت به دولت‌مردان گفت: با گذشت یکسال از عمر دولت «تدبیر وامید» ریشه‌های تورم در حال رکود است.

وی افزود: در یک سال اخیر میزان پیشرفت قابل قبولی در این منطقه ارائه شده و شاهد اقدامات عمرانی در جهت توسعه و ساماندهی منطقه‌ی آزاد ماکو از احداث فرودگاه و دوبانده کردن جاده بازرگان ایو اوغلی هستیم.

نماینده‌ی مردم ماکو احداث فرودگاه را از ضروری‌ترین زیرساخت‌های منطقه آزاد دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت کاری که انجام شده فردوگاه ماکو در مهلت مقرر شده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا