گوناگون

استاندار البرز: عبور از بحران کم‌آبی با فرهنگ‌سازی میسر می‌شود

استاندار البرز گفت: بحران کم‌آبی با گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمید طهایی، امروز(پنجم شهریور)، در نشست شورای اداری شهرستان اشتهارد که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: شهرستان اشتهارد از ظرفیت‌های ویژه‌ای به خصوص در حوزه صنعت برخوردار است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های مثبتی در راستای توسعه این شهرستان برداشت.

وی افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی و مدیریت آگاهانه مسئولین را می‌طلبد لذا از مسئولین انتظار داریم که با مدیریتی جهادی در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده دولت به ویژه در حوزه اقتصادی تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه به مشکلات شهرستان اشتهارد اشاره کرد و گفت: کمبود منابع آب که از مهم‌ترین مشکلاتی است که شهرستان اشتهارد را درگیر کرده است ولی این مسئله تنها مختص این شهرستان نیست و مردم در اقصی نقاط کشور با این معضل روبرو هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ‌ سازی برای مصرف بهینه آب از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان با گسترش آن به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

استاندار البرز همچنین از جداسازی آب شرب و آب مصرفی سخن به میان آورد و گفت: تصفیه آب هزینه سنگینی دارد اما متأسفانه به علت عدم جداسازی، این هزینه هم‌چنان بر دولت تحمیل می‌شود که می‌توان با ایجاد سیستم جداسازی در بودجه دولتی صرفه جویی کرد و آن را صرف توسعه بخش‌های دیگر از جمله بخش کشاورزی کرد.

وی در پایان سخنان خود بر همکاری دستگاه‌های خدمت رسان تاکید کرد و گفت: برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم و رفع معضلات موجود، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همچنین ابوالفضل اینانلو، فرماندار اشتهارد نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از دغدغه‌های عمده این شهرستان مدیریت ترافیک در محور ارتباطی اشتهارد بود که با رایزنی‌های انجام شده در حوزه عمران شهرستان اشتهارد و اداره کل راه و شهرسازی، امروز در چهارمین روز از هفته دولت شاهد افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن کمربندی اشتهارد هستیم.

وی ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی، مرمت و بازسازی معابر در روستاها، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به استاندارهای زیست‌ محیطی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این شهرستان برشمرد.

این مقام مسئول احیای بخش کشاورزی، پیگیری انتقال پساب کرج با هدف تقویت بخش صنعت و تقویت سفره‌های زیرزمینی را از دیگر برنامه‌های در دست انجام و پیگیری در این شهرستان عنوان کرد.

اینانلو در ادامه به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود منابع آب، فقدان امکانات بهداشتی و درمانی، کمبود سرانه ورزشی و نبود زیرساخت‌های مناسب شهری از مهم‌ترین معضلات این شهرستان محسوب می‌شود که امیدواریم با همکاری مسئولین و برنامه‌ ریزی دقیق در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رفع این مشکلات باشیم.

لازم به ذکر است دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی، دیدار با خانواده معظم شهداء، افتتاح چند پروژه و دیدار مردمی ادامه برنامه سفر یک روزه هیئت دولت البرز به شهرستان اشتهارد خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا