گوناگون

جهاددانشگاهی سمنان در بسیاری از بخش‌ها جلوتر از برنامه حرکت کرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان، با تقدیر از عملکرد جهاددانشگاهی، به تدوین برنامه سه ساله توسعه جهاددانشگاهی استان اشاره و از آن به عنوان یک برنامه جامع و ارزشمند یاد کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان با وجود همه تنگناها از جمله دستگاه‌هایی است که در این بخش توفیقات چشمگیری داشته و در بسیاری از بخش‌ها نیز جلوتر از برنامه خود حرکت کرده که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد همتیان، در دیدار با رییس و مدیران جهاددانشگاهی استان، ضمن تاکید بر ضرورت تدوین برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: در تدوین برنامه‌ها باید به ویژگی‌های بومی و اقلیمی توجه و نسخه‌ای متناسب با ظرفیت‌های بومی استان تهیه و تدوین شود.

وی از جهاددانشگاهی استان به عنوان یکی از دستگاه‌های با برنامه استان یاد کرد و افزود: تنها آن دسته از نهادها و دستگاه‌هایی که دارای برنامه کاری مناسب هستند، می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و جهاددانشگاهی استان از جمله دستگاه‌هایی است که با وجود محدودیت‌هایی که دارد عملکرد قابل قبولی داشته و در برخی از بخش‌ها نیز جلوتر از برنامه حرکت کرده است.

برنامه‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بومی استان تدوین شود

وی، ادامه داد: جهاددانشگاهی استان با وجود کم بودن امکانات و محدودیت در نیروی انسانی و فضای اداری، بیشترین عملکرد را داشته و همین نمودی از به کارگیری مدیریت جهادی در این نهاد انقلابی است.

همتیان، با تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، خاطرنشان کرد: ایسنا با انعکاس به موقع اخبار و پوشش فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان خدمات دولت خدمتگزار در استان، را به خوبی اطلاع رسانی کرده و در انعکاس اخبار و گزارش‌های خبری خود، به محور وحدت، اتحاد و انسجام در استان توجه ویژه داشته که جای تقدیر دارد.

معاون استاندار، همچنین از این رسانه به عنوان یک رسانه امیدبخش یاد کرد و افزود: همه رسانه‌ها باید بکوشند که به جامعه امید دهند و با حفظ وحدت، به توسعه بیشتر استان کمک کنند.

دکتر روحانی نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی دارد

وی، با اشاره به شعار دولت در هفته دولت، “نشاط و امید” را لازمه کار و موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی دارد و بر همین اساس تکالیفی را به دستگاه‌های مختلف کشور به منظور بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی داشته است.

همتیان، همچنین با بیان اینکه فضای حاکم بر کشور و دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی برای جهاددانشگاهی است تا توانمندی خود را بیش از گذشته نشان دهد، افزود: ان شاءالله با درایت مسوولان کشور در آینده شاهد فرصت های جدی تر و جدیدتری نیز خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان، با بیان اینکه دشمنان نظام همواره درصدد ضربه زدن به نظام هستند، اظهار کرد: برنامه محوری و استفاده درست از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می تواند ما را در این رویارویی با دشمنان انقلاب پیروز کند بنابراین همه ما باید در هر حوزه‌ای که فعالیت می کنیم با تمام وجود به فکر خدمت به مردم و قوام و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

همه دستگاه‌ها از توان علمی و ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی استفاده کنند

وی، ورود جهاددانشگاهی به بخش‌های مختلف را هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید از توان علمی و تجربی و ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و از جمله جهاددانشگاهی در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود به اولویت‌های نظام توجه ویژه کنند.

معاون استاندار ضمن تاکید بر بهره گیری از همه استعدادها، افزود: تا صاحبان فکر و اندیشه را به کار نگیریم نمی توانیم موفق شویم.

همتیان به برنامه‌های دولت برای خروج از رکود اشاره کرد و تصریح کرد: برنامه خروج از رکود اقتصادی در برنامه کاری دولت تدبیر و امید قرار گرفته است لذا همه باید دولت را در این امر مهم کمک کنند.

آماده‌ایم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان استفاده کنیم

وی، با بیان اینکه آماده‌ایم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان استفاده کنیم، از رییس جهاددانشگاهی استان خواست فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی را بر نیازهای امروز جامعه و از جمله در مسائلی نظیر اشتغال، معضلات فرهنگی و … متمرکز کنند.

وی در پایان با بیان اینکه همه فارغ التحصیلان نباید انتظار داشته باشند جذب دستگاه‌های اجرایی شوند، افزود: فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و افراد توانمند باید کارآفرینی کنند. دولت نیز حمایت می‌کند تا مشکل اشتغال فارغ التحصیلان مرتفع شود.

تدوین برنامه سه ساله توسعه جهاددانشگاهی استان

همچنین حسن رهایی رییس جهاددانشگاهی استان در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد یکساله جهاد دانشگاهی استان، گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سه محور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی انجام می شود.

وی از تدوین برنامه سه ساله توسعه جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: متعاقب تاکید استاندار محترم، برنامه سه ساله جهاددانشگاهی تدوین شد و خوشبختانه در 5 ماهه نخست سال بر مبنای این برنامه حرکت کردیم و با تلاش همکاران در بسیاری از بخش‌ها از برنامه جلوتر هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از انجام 10 طرح پژوهشی و تحقیقاتی در یک سال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: این 10 طرح پژوهشی در گروه‌های تخصصی علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر انجام شده است.

وی، افزود: انعقاد 7 تفاهم نامه پژوهشی، 14 قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انعقاد 11 تفاهم نامه آموزشی با دستگاه‌ها و ادارات استان سمنان در یک سال گذشته از مهمترین فعالیت‌های این نهاد انقلابی بوده است.

وی همچنین ادامه داد: اخذ موافقت اصولی گروه بهره‌وری و توسعه کارآفرینی، اخذ موافقت کلی گروه برنامه ریزی و گردشگری کویر، اخذ شعبه اشتغال جهاددانشگاهی استان سمنان و راه اندازی نمایندگی خون بند ناف شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاددانشگاهی از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی استان سمنان در سال‌های 92 و 93 بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در ادامه از انعقاد 11 تفاهم نامه آموزشی با دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان سمنان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان طی سال‌های 92 و 93 بیش از 60 دوره آموزشی برای کارکنان دولت برگزار کرده است که حدود 4000 نفر در آن شرکت کرده‌اند، همچنین دوره‌های آموزشی تخصصی مهارتی برای کارکنان دولت نیز به میزان 185 هزار نفرساعت در سال گذشته برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 عنوان دوره آموزشی تخصصی و عمومی برای فراگیران عمومی و آزاد برگزار شده است، تعداد فراگیران دوره‌های آزاد در سال 92، یک هزار و 34 نفر و از سال 92 الی 93 نیز 3 هزار و 173 نفر بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از برگزاری دوره‌های اشتغال محور شامل دستیار دندانپزشک و تکنیسین داروخانه در استان سمنان خبرداد و گفت: میزان اشتغال در دوره دستیار دندانپزشک 90 نفر و تکنسین داروخانه 155 نفر بوده است.

رهایی با اشاره به انتخاب مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان، به عنوان مرکز برتر کشور در سال‌های 91 و 92، گفت: در حال حاضر 1500 دانشجو در 21 کد رشته کاردانی و کارشناسی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین تدوین 2 دوره کارشناسی ارشد، تدوین 8 مقاله علمی پژوهشی و ISI توسط اساتید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان و تدوین 4 کتاب درسی توسط اساتید این مرکز را از جمله فعالیت‌های آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برشمرد.

رهایی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان سمنان(ایسپا) نیز تعداد 28 طرح نظرسنجی از سال‌ 91 تا کنون به انجام رسانده است.

وی برگزاری 6 دوره اردوی دانشجویی ایران مرز پرگهر، برگزاری 5 نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه سیر تاریخی حجاب و عفاف، نمایشگاه فرهنگ حجاب و عفاف و برگزاری 10 کارگاه و گفتمان دینی و دانشجویی را از جمله فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان عنوان کرد و گفت: این گفتمان‌های دانشجویی در موضوعات بصیرت و فرهنگی عاشورایی، نشست دانشجویی حماسه اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفتمان دانشجویی سبک زندگی اسلامی، نشست تحکیم بنیاد خانواده، نشست تخصصی جریان‌های دینی معاصر، نشست سیره فاطمی با موضوع حجاب و عفاف، جنگ نرم و… برگزار شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا