Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به مشخصات فنی تیگو 7 پرو tiggo 7 pro ، محصولی نسبتا پرفروش مدیران خودرو + عکس

تنها شباهت تیگو 7 با نسخه تیگو 7 پرو tiggo 7 pro موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن است که البته همین موتور در نسخه پرو این خودرو تقریباً 10 اسب بخار بیشتر قدرت تولید می‌کند.

خودرو شاسی تیگو 7 پرو tiggo 7 pro رو حتما از نزدیک دیده و یا عکس های و بررسی های فنی آن را در رسانه ها و فضای مجازی تماشا کرده اید. خودرویی که در خلع و سیاست واردات و عرضه خودرو  در کشور جز آن دست از خودروهایی است که دسترسی (خرید) آن تا به امروز برای همگان مقدور نبوده است.

ظاهر ، موتور و آپشن های تیگو 7 پرو tiggo 7 pro نیز همانند سایر محصولات چری همانند آریزو ۶ پرو، فونیکس fx، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرومکس به نسبت همتراز بوده و با کمی اختلاف شبیه به هم هستند.

در این میان طراحی ظاهری و کابین تیگو 7 پرو tiggo 7 pro کاملا با نسخه قبلی خود متفاوت بوده و می‌توان گفت این دو نسخه تقریبا هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

تنها شباهت تیگو 7 با نسخه تیگو 7 پرو tiggo 7 pro موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن است که البته همین موتور در نسخه پرو این خودرو تقریباً 10 اسب بخار بیشتر قدرت تولید می‌کند.

کابین تیگو 7 پرو tiggo 7 pro مانند اکثر خودروهای چینی امروزی بسیار زیبا و تقریباً بی‌نقص طراحی شده. نوار چرمی قرمز رنگ که بر روی رودری‌ها و داشبورد استفاده شده واقعاً حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. کیفیت متریال کابین در اکثر قسمت‌ها مناسب و قابل قبول است اما افت کیفیت (پوسته شدن) در قسمتی مانند دور فرمان در کارکرد ۳ هزار کیلومتر کاملاً مشهود است! چرم صندلی‌ها هنوز قرص و محکم‌اند و افت کیفیتی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد خیلی طول نکشد تا کیفیتشان را از دست بدهند.

در تیگو 7 پرو tiggo 7 pro  گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نسل قبلی به یک گیربکس CVT تبدیل شده. شاید برخی بگویند: ((همان گیربکس دوکلاچه قدیمی برای نسل جدید این خودرو که ماهیت اسپرت‌تری دارد مناسب‌تر بود.)) این نظر تا حدودی درست و قابل قبول است اما تست‌های رانندگی متعددی که توسط کارشناسان خبره کشور بر روی این دو خودرو انجام شده نشان داده گیربکس CVT نسل جدید این خودرو برتری‌های بسیاری ازلحاظ استهلاک، دوام، کیفیت و… نسبت به گیربکس قدیمی دو کلاچه دارد.

 تیگو 7 پرو

مشخصات فنی تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

کلاس بدنهشاسی بلند
حجم موتور1498 سی سی
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه

تیگو 7 پرو

مشخصات تولیدکننده تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

کشور تولید کنندهچین
نام خودروفونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت 1396-1400
شرکت گارانتی/خدمات دهندهمدیران خودرو

تیگو 7 پرو

مشخصات فنی بدنه تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

کلاس بدنهشاسی بلند
(میلی‌متر)ابعادطول 4500 میلی متر، عرض 1842 میلی متر، ارتفاع 1746 میلی متر
وزن1440 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5 نفر
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/60R18

تیگو 7 پرو

مشخصات فنی موتور تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

حجم موتور1498 سی سی
نوع موتوربنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها4
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)144/5500
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)210/1750-4000
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)96 اسب بخار بر لیتر

تیگو 7 پرو

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

نوع جعبه دندهاتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو

تیگو 7 پرو

سیستم ترمزها تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی

سیستم تعلیق و فرمان تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبچند اتصالی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی

عملکرد اتومبیل تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10.9 ثانیه
استاندارد آلایندگییورو 6

محدوده گارانتی تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

محدوده گارانتی5سال یا 150000 کیلومتر

تیگو 7 پرو

امکانات رفاهی و آپشن‌ها تیگو 7 پرو tiggo 7 pro

کیسه‌های هوا ( نوع و تعداد )6 عدد،راننده،سرنشین،جانبی ،پرده ای ،زانوی راننده
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS، EBD و ESP-tcs-hhc-dtc-eba-asr-tpms
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت/سیستم هشدار دهده باز بودن دربها ، قفل ایمنی کودک ، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت ، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل
نوع غربیلک3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم‌های تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی و تصویریدارای 6 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX-bluetooth
سیستم‌های مولتی مدیامجهز به مانیتور 9 اینچی
سیستم صندلی‌های جلوصندلی برقی راننده ، صندلی ها با روکش چرمی دارای گرمکن
سیستم صندلی‌های عقبدارای روکش چرم

 

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا