گوناگون

آخرين تغييرات امتيازدهي و رتبه بندي فدراسيون‌ها

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت سازمان ليگ، تاج در مورد سمينار آخرين تغييرات امتيازدهي و رتبه بندي فدراسيون هاي تحت پوشش AFCبيان کرد: 27 کشور در اين سمينار حضور داشتند و در ارتباط با آخرين تغييرات امتيازدهي و رتبه بندي فدراسيون‌ها،چگونگي ارسال مدارک مورد نياز به AFC و همچنين معيارهاي جديد در رابطه با تعيين سهميه هاي جديد در ليگ قهرمانان آسيا و سيستم صدور مجوز حرفه‌اي بحث و تبادل نظر شد.

تاج افزود: در سال‌هاي اخير بيشترين توجه AFC به امتياز فني کسب شده توسط فدراسيون‌ها معطوف است که 30 در صد عملکرد تيم ملي و 70 درصد عملکرد تيم‌هاي باشگاهي حاضر در مسابقات ليگ قهرمانان بر اساس آخرين رنکينگ در نوامبر 2014 است.

علاوه بر اين، 11 معيار قبلي به 6 معيار به شرح زير تغيير يافته است:

1- استاندارد فني: در بين 24 فدراسيون اول رده بندي AFC

2- سيستم صدور مجوز حرفه‌اي در فدراسيون و ليگ

3- معيارهاي صحت و سلامت مسابقات

4- سازماندهي سازمان ليگ براي مسابقات و مديريت ليگ‌هاي حرفه‌اي

5- استاديوم و زمين‌هاي تمريني مطابق با استانداردهاي AFC و استفاده از استاديوم‌هاي کلاس A

6- مسائل مرتبط با ويزا،حمل و نقل، اقامت

تاج ادامه داد : مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده نيز به صورت مجزا در غرب و شرق آسيا برگزار خواهد شد. با توجه به کمبود بودجه AFC در بخش مسابقات، مرحله يک شانزدهم نهايي و فينال مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به صورت تک بازي برگزار خواهد شد.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال افزود:علاوه بر اين کميته بازاريابي و مالي AFC در حال رايزني براي تامين بودجه براي برگزاري اين مراحل به صورت رفت و برگشت است که در صورت تامين بودجه فوق اين مراحل مجددا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان ليگ گفت: مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا به صورت 3مرحله‌اي برگزار خواهد شد که مجموعا 4 تيم از تيم‌هاي حاضر به مرحله گروهي در هر منطقه راه پيدا مي کردند.

تاج بيان کرد :تيم هاي بازنده در مرحله حذفي از کشورهاي رتبه 7 لغايت 12 رنکينگ AFC به مسابقات گروهي AFC CUP راه پيدا مي کنند.

رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران در مورد سهميه بندي کشورهاي براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا در فصل اينده تاکيد کرد:پس از ارسال مدارک توسط باشگاه‌ها و فدراسيون‌ها و بازديد ناظران و بازرسان AFC از کشورها ، نهايتا فدراسيون‌ها رتبه بندي شده و در هر منطقه (غرب و شرق آسيا) بر اساس مقام کسب شده سهميه مستقيم و غير مستقيم دريافت مي‌کنند.

وي گفت:فدراسيون‌هاي رتبه اول و دوم رده بندي : 3سهميه مستقيم+ يک سهميه غير مستقيم،فدراسيون هاي سوم و چهارم رده بندي : دو سهميه مستقيم + دو سهميه غير مستقيم،فدراسيون رتبه پنجم : يک سهميه مستقيم +دو سهميه غير مستقيم ،فدراسيون رتبه ششم : يک سهميه مستقيم+يک سهميه غير مستقيم،فدراسيون هاي رتبه هفتم لغايت دوازدهم :يک سهميه غير مستقيم دريافت مي‌کنند.

تاج بيان کرد: در جلسه کميته مسابقات AFC در نوامبر 2014 ، فدراسيون‌هاي حايز شرايط حضور در ليگ قهرمانان به همراه تعداد سهميه و فدراسيون تصميم گيري شده و جهت تصويب نهايي به کميته اجرايي ارسال خواهد شد.

نايب رييس فدراسيون فوتبال گفت :مرحله گروهي مسابقات همانند سال هاي گذشته به صورت 4 گروه 4 تيمي در مناطق غرب و شرق آسيا برگزار خواهد شد.

وي بيان کرد : سازمان ليگ کشور طي نامه‌اي به باشگاه‌ها حاضر در ليگ برتر اعلام کرده است که نهايتا تا تاريخ 24خرداد امسال بايد مدارک مرتبط در ارتباط کسب سهميه و سيستم صدور مجوز حرفه اي را به اين سازمان و جهت انعکاس به AFC تحويل دهند.

تاج افزود:در نهايت سهميه‌هاي کسب شده در سال جاري براي سال هاي 2015 و 2016 منظور مي‌شود و بعد از ارزيابي مجدد در سال 2016 اين سهميه‌ها براي سال 2017 و 2018 تغيير نخواهد کرد.

وي در مورد استقبال تماشاگران از اين رقابت‌ها اظهار کرد :از سال 2012 تا 2014 ميانگين حضور تماشاگران در ليگ قهرمانان آسيا 4 در صد کاهش يافته است ودر بين تيم‌هاي حاضر 2014 در مسابقات گروهي ليگ قهرمانان آسيا ، فولاد با حضور 100 هزار نفر بيشترين حضور تماشاگران را داشته است.

تاج در پايان گفت: در مقايسه آماري بين سال هاي 2010 و 2013 ليگ قهرمانان آسيا، ايران در معيارهاي استاندارد فني در حضور تماشاگران،بازاريابي، مقياس تجاري، برگزاري مسابقات و استاديوم ها پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا