گوناگون

آخرین وضعیت پیش نویس طرح جامع مسکن

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت بلاتکلیف بخش مسکن پذیرفتنی نیست، گفت: در پیش نویس طرح جامع مسکن دولت برای ساخت و تولید مسکن جدید برنامه خاصی ندارد که امیدواریم این نقص برطرف شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت پیش نویس طرح جامع مسکن، گفت: این طرح از سوی وزارت راه  و شهرسازی در اختیار کمیسیون عمران قرار گرفت و بررسی شد و بزرگترین ایرادی این طرح نداشتن برنامه برای ساخت و تولید مسکن جدید است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در حال حاضر پیش نویس طرح جامع مسکن به دولت ارائه شده است، افزود: رویکرد اصلی این طرح عمدتا نگهداری بافت های فرسوده و واحدهای مسکونی موجود است و برای تولید و ساخت مسکن جدید برنامه خاصی پیش بینی نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امیدواریم با چکش کاریهایی که در مجموعه دولت در رابطه با طرح جامع مسکن صورت می گیرد برای ساخت مسکن جدید تدبیر شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی تعادل عرضه و تقاضای مسکن از بین رفته و قیمت ها افزایش یافته است که اگر دولت برای ساخت مسکن جدید و بازگرداندن تعادل به بازار برنامه ریزی نکند، فشار بیشتری به مردم تحمیل می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو ها و نشست های مختلف بر حل مشکل مسکن تاکید دارد، ادامه داد: به لحاظ روانی تلاش هایی برای کنترل قیمت مسکن انجام می گیرد اما تا زمانی که برای ساخت مسکن اقدامی صورت نگیرد این نوع ادبیات خروجی مثبتی نخواهد داشت.

رضایی کوچی با یادآوری تلاش های دولت برای تکمیل پروژه های مسکن مهر و تقدیر از این اقدامات، افزود: موضوعی که وجود دارد این است که بلاتکلیفی بخش مسکن و نبود برنامه برای ساخت خانه های جدید ومشخص نبودن نحوه خانه دار شدن متقاضیان اصلا پذیرفتنی نیست.

وی در خصوص تاثیر لیزینگ بر بازار مسکن گفت: هر اقدام و راهکاری که به ارائه تسهیلات به متقاضیان و تسریع در خانه دار شدن این افراد بیانجامد مورد قبول است حال لیزینگ باشد یا اینکه به مردم وام بلاعوض پرداخت کنیم.

رضایی کوچی با انتقاد از ابهام ایجاد شده در بخش مسکن که باعث گرانی های بیشتر شده است، گفت: این ابهام و بلاتکلیفی تا مدت زمانی قابل تحمل است چرا که مردم زیر فشار هستند و باید هرچه سریعتر برای ساماندهی بازار مسکن تدبیری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه در خصوص توجه به بخش مسکن  و ساماندهی این حوزه مهم نمایندگان مجلس بارها تذکر داده اند، تصریح کرد: نکته ای که وجود دارد با تذکر، سوال و یا حتی استیضاح وزیر مشکل مردم حل نمی شود چرا که این مسئله فقط به وزارت راه و شهرسازی محدود نمی شود و مجموعه دولت شامل بانکها،دستگاه های خدمات رسان و کلیه بخش ها باید برای ساماندهی حوزه مسکن وارد عمل شوند.

رضایی کوچی بر برنامه محور بودن وزارتخانه در زمینه ایجاد تعادل در بازار مسکن تاکید کرد و افزود: وزیر راه و شهرسازی تلاش دارد و می خواهد که بخش مسکن را سامان دهد اما به نظر می رسد مشاوران و برنامه ریزان خوبی ندارد و طرح ها و ایده هایی که در ذهن وزیر است تا کنون خروجی نداشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مسکن ویژه تهران گفت: چیزی به عنوان مسکن ویژه وجود ندارد و این طرح همان مسکن مهر است که از عنوان ویژه برای جلب توجه بیشتر متقاضیان مسکن استفاده شده و دولت مصمم به تکمیل  و تحویل پروژه های مسکن مهر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا