گوناگون

دلالان اجازه کاهش قیمت شیر را نمی دهند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید بتوانیم هزینه تولیدکننده و دامدار را کاهش دهیم و منابع درآمدی یارانه ای به آنها اختصاص بدهیم، گفت: دلالان و واسطه ها اجازه کاهش قیمت شیر را نمی دهند.

شمس الله شریعت نژاد در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه آزادسازی قیمت شیر، افزود:  وقتی دولت نمی تواند درجهت تامین مواد نهاده های دامی به قیمت پایین اقدام کند و هزینه تولید را کاهش دهد مجبور است به نظر تولیدکنندگان تمکین و قیمت گذاری شیر را آزاد کند.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بتوانیم هزینه تولیدکننده و دامداررا کاهش دهیم و منابع درآمدی یارانه ای به آنها اختصاص یابد.

وی در این باره که برخی معتقدند با آزادسازی قیمت و قرار گرفتن تولیدکنندگان در شرایط رقابتی قیمت شیر کاهش می یابد،‌ گفت: تولید کننده نقش چندانی در قیمت گذاری ندارند و دیگرانی قیمت را تعیین می کنند که نقشی در تعیین قیمت ندارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مغتقد است که دلالان و واسطه ها اجازه کاهش قیمت شیر را نمی دهند.

شریعت نژاد با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اش غیراز سبوس نهاده های دامی موجود نیست، افزود: درحال حاضر هزینه های تولید بالاست و کاهش نیافته  از این رو تولیدکننده مجبور است قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد.

گفتنی است امروز دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا