گوناگون

آزمایشگاه مرکزی و سایت کامپیوتر دانشگاه لرستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نامداری ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های معاونت پژوهشی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه امروز از دو پروژه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و سایت مرکزی کامپیوتر این دانشگاه بهره برداری شد، اظهار داشت: این آزمایشگاه یک آزمایشگاه بین رشته ای بوده و همه ی رشته ها می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در ساختمانی با فضای آزمایشگاهی 500 متر مربع به بهره برداری رسید، تصریح کرد: برای احداث ساختمان این آزمایشگاه 500 میلیون تومان اعتبار هزینه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه برای خرید تجهیزات این ساختمان که شامل تهیه یک میکروسکوپ الکترونی می شود تا کنون دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: تا ماه دیگر نیز یک دستگاه دیگر که تکمیل کننده چرخه آنالیز آزمایشگاه است خریداری می شود.

نامداری با بیان اینکه با ورود دستگاه های جدید فضای آزمایشگاه نیز تغییر خواهد کرد، یادآور شد: همچنین در فاز تکمیلی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان یک ساختمان دیگر نیز ساخته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از سایت کامپیوتر دانشگاه لرستان اظهار داشت: دانشگاه لرستان علی رغم اینکه 37 سال از تاسیس آن می گذرد متاسفانه فاقد یک سایت متمرکز کامپیوتر بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه با توجه به توسعه کمی دانشگاه لرستان و رشد تعداد دانشجویان امکانات کامپیوتری موجود جوابگوی نیاز دانشگاه نبود، گفت: به همین دلیل معاونت پژوهشی دانشگاه سایت مرکزی کامپیوتر دانشگاه را راه اندازی کرد.

نامداری با بیان اینکه برای ساخت ساختمان این سایت 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: فضای ساختمانی سایت 500 متر مربع است.

وی با تاکید بر اینکه در فاز اول بهره برداری از این پروژه 500 میلیون تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات شده است، ادامه داد: زیرساخت لازم برای گسترش این سایت وجود دارد و در آینده با صرف بیش از 400 میلیون تومان تجهیزات آن گسترش می یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای برای فعالیت 290 کاربر در این سایت فراهم است، اظهار داشت: در حال حاضر 120 سیستم کامپیوتر در این سایت وجود دارد که در آینده به 290 کامپیوتر ارتقاء می یابد.

نامداری یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت برای استفاده از این سایت برای کسانیکه لپ تاپ دارند نیز مهیا است و این سایت به سیستم اینترنت وایرلس مجهز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا