گوناگون

افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از اهداف هفتگانه طرح توسعه سلامت است

به گزارش خبرنگار مهر، سید خسرو قاسمپوری، عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری قائمشهر با اشاره به اینکه در طرح توسعه سلامت گروه هدف همه ایرانیان هستند، اظهار داشت : علیرغم تلاش دولتهای گذشته ، سالهاست که مردم عزیز ایران آنگونه که شایسته هست خدمات سلامت را دریافت نمی کنند.

وی افزود: در سال 93 با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از سیاست های کلان سلامت، برنامه های نظام سلامت در وزارت درمان و آموزش پزشکی تدوین و با تصویت و حمایت مجلس و دولت، از 10 روز گذشته در همه بیمارستان های وابسته به وزرات درمان و آموزش پزشکی به اجرا گذاشته شد.

قاسمپوری با بیان اینکه برنامه نظام سلامت در 7 بسته تدوین شده است، گفت: بسته اول نظام سلامت که بسیار مهم است برنامه کاهش نظام پرداخت بیماران بستری در بیمارستان هاست که طبق آن بیماران از لحظه بستری کلیه خدمات را رایگان دریافت می کنند و در هنگام ترخیص فقط 10 درصد  هزینه از طرف بیمار پرداخت شود و تهیه داروها و ابزار پزشکی از وظایف بیمارستان خواهد بود.

وی تصریح کرد : اگر بیماربستری از سوی پزشک خانواده به بیمارستان ارجاع شود فقط  5% از هزینه های بستری را پرداخت خواهد کرد.

قاسمپوری ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از اهداف برنامه دوم معرفی و در خصوص بسته سوم نظام سلامت، گفت: در این برنامه با مکانیسم های تعریف شده پزشکان مقیم متناسب  به تعداد تخت در بیمارستان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره وجود تعداد 220 تخت در بیمارستان رازی قائمشهر بیان کرد : متناسب با این تعداد بایستی 2 تا 4 پزشک مقیم در این بیمارستان مستقر باشند که در حال حاضر دو پزشک مقیم داریم که باید به تعداد استاندارد خود برسد.

رئیس بیمارستان رازی قائمشهر برنامه چهارم را ارتقای کیفیت خدمات ویزیت برای بیماران سرپایی بدون تغییر پرداختی و با هدف جلب رضایتمندی بیمار معرفی کرد و در مورد ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها که از اهداف بسته پنجم از نظام سلامت است، اظهار داشت : هدف وزارت بهداشت از این بسته این است که هتلینگ بیمارستان از نظر فضا ، تغذیه ، نیروی انسانی ، شکل تخت ها و غیره به استاندارد نزدیک شده و بیمارستان ها به سه ستاه ، چهارستاره و پنج ستاره تقسیم شوند.

وی با اشاره به فرصت 6 ماهه وزارت بهداشت به بیمارستانها برای ارتقای هتلینگ گفت : برای همراهان بیماران هم باید امکانات مناسب فراهم شده در هر اتاق بیمارستان حداکثر چهار تخت گذاشته شود.

قاسمپوری در خصوص برنامه ششم اظهار داشت : حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج ، خاص ، قابل حمایت و نیازمندان از اهداف این برنامه بوده که تمام خدمات بستری و سرپایی این بیماریها که تاکنون 18 نوع آن تعریف شده است ،  رایگان خواهد بود.

این رئیس بیمارستان با اشاره به خطرات زایمان های سزارین برای مادران و کودکان ، ترویج زایمان طبیعی را بعنوان بسته هفتم نظام سلامت معرفی کرد و افزود : این برنامه همه بیمارستانهای دولتی  رامکلف میکند تا پایان سال 93 ده درصد از زایمان های سزارین خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به رایگان بودن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی، اذعان داشت : از ابتدای بارداری برنامه های آموزشی رایگان برای مادران باردار در نظر گرفته شده اکه ز طرف مراکز بهداشت و معرفی به بیمارستان انجام می پذیرد.

قاسمپوری شماره تلفن 1590 را که بطور شبانه روزی برای رسیدگی به شکایات مردمی و طرح سوال راه اندازی شده را به مردم معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا