گوناگون

شوراهای اسلامی در روند شتاب دهی به توسعه گیلان نقش برجسته ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خدایگانی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی استان افزود: شوراها بزرگترین نهاد مردمی در استان هستند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر شش هزار و 700 نفر در شورای شهر و روستای استان فعالیت دارند.

رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه این تعداد اعضای شورا در 52 شهر، 16 شهرستان و 54 بخش به فعالیت مشغول هستند، گفت: اعضای شوراهای اسلامی طی سال های اخیر با کوششی فراوان برای رسیدن به اهداف عالیه نظام شورایی و ارتقای خدمت رسانی به آحاد جامعه گام های بلندی برداشته اند.

وی در ادامه به وظایف شورای اسلامی استان اشاره کرد و افزود: دو مرجع ( فرمانداران و شورای اسلامی استان)  می تواند به مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت کنند.

خدایگانی با اشاره به اینکه شورای اسلامی استان بر تمامی مصوبات شوراهای شهر و روستا نظارت دارد، اظهارداشت: اعضای شورا مشاوران امین برای مسئولان استان هستند.

وی اذعان داشت: این اعضا می توانند طرح های ملی، محلی و همچنین کمی و کاستی ها مناطق شهری و روستایی استان را مطالعه و نتایج را به استاندار، وزارت کشور و شورایعالی استانها ارجاع دهند.

رئیس شورای اسلامی گیلان گفت: مهمترین وظیفه ای که شورای اسلامی استانها برعهده دارند نظارت بر مصوبات شوراهای شهر و روستا است.

وی همچنین در ادامه نقش شورای اسلامی شهر و روستا را در شتاب گیری روند توسعه کشور مثبت ارزیابی کرد و افزود: نیروی انسانی مهمترین پارامتر توسعه عمران شهر و روستا است.

خدایگانی اظهارداشت: نیروهای متخصص و کارآمد می توانند نقش موثری در توسعه عمران شهر و روستا داشته باشند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه شوراهای اسلامی می توانند به روند توسعه استان شتاب بیشتری دهند، اذعان داشت: با تشکیل شوراها بودجه شهرداری ها افزایش پیدا کرد و هم اکنون مردم در آبادانی شهر و روستا مشارکت بیشتری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا