گوناگون

هوای خنک و مه آلود بر صفای رمضان در اردبیل افزوده است

81221287 5795672

به گزار ش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، موجی از هوای ابری ، مه آلود و خنک که گاهی به سردی گرایش می یابد از اولین لحظه های حلول ماه غفران و رحمت بر اردبیل حاکم شده و شدت یافته است.

ابرهای کم ارتفاع که باد شمال شرق با بیشینه سرعت 55 کیلومتر در ساعت آنها را به کرانه های غربی شهر در دامنه کوه 4811 متری سبلان می راند همراه با باران ریزه چهره ای به شکل کامل پاییزی بر اردبیل داده است.

حرکات وضعی و انفعالی زمین به گونه ای است که باید برای مصادف شدن ماه قمری با یک ماه از سال خورشیدی 33سال سپری شود یعنی باید 33 سال بگذرد تا ما دوباره شاهد مصادف شدن این ماه مبارک با چنین روزهایی از سال شمسی باشیم.

همزمان با استقرار هوای خنک در اردبیل در دو روز گذشته ابرهای توفان زای موسوم به کومولونیمبوس نیز بر فراز ابرهای کم ارتفاع تشکیل و گسترش یافته و به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب سبب وقوع رگبار و رعد و برق شدید و ریزش رگبار باران و تگرگ می شوند.

دمای کنونی هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل 14 درجه سلسیوس (سانتیگراد) بالای صفر و رطوبت نسبی هوا 95 درصد است.

دمای هوای اردبیل در مقایسه با بیشینه دمای هوای روزهای جمعه و شنبه گذشته در این شهر 14 درجه کاهش نشان می دهد.

این شرایط جوی که ناشی از رخنه هوای خنک عرض های شمالی به نوار شمالی ایران زمین و همراهی آن با ناپایداری در سطوح میانی جو است تا روز چهارشنبه در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان ماندگار خواهد بود.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است و مردم این دیار آیین های ماه مبارک رمضان را با شیوه سنتی خاصی برگزار می کنند.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا