گوناگون

پيش نويس اساسنامه شوراي قرآن و عترت به دادگستري هاي استان يزد ابلاغ مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علي تهامي، ظهر پنجشنبه در جلسه اي با معاونان و مشاوران فرهنگي دادگستري هاي سراسر كشور از ساماندهي فعاليت ‌هاي قرآني دستگاه قضايي در سراسر كشور خبر داد.

وي عنوان كرد: مسابقات جامع قرآني در سراسر كشور نيز به اين منظور راه‌ اندازي شده تا همه فعاليت‌ هاي قرآني دستگاه قضا در سطح كشور در قالب اين مسابقات ساماندهي شود.

تهامي خاطرنشان كرد: ترويج و توسعه فرهنگ قرآني از مهمترين اهدافي است از تدوين برنامه‌هاي جامع قرآني دنبال مي ‌شود.

IMG17213851

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه يادآور شد: در برگزاری مسابقات قرآن سه هدف قرائت صحیح، توجه به معنا و مفهوم و تدبر در مفاهیم و معارف قرآن مدنظر است.

در ترويج فرهنگ قرآني بايد از همه ابزارها به ويژه هنر و رسانه بهره گرفت

تهامی یادآور شد: تبلیغ و ترویج قرآن در دستگاه قضايی نیازمند برنامه ریزی است که باید در این راه از همه ابزارها به ویژه هنر و رسانه بهره گرفت.

وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد، فرهنگ، مديريت جهادي و عزم ملي عنوان كرد: برنامه‌هايي فرهنگي كه از قبل تدوين شده بود، در شش ماه نخست سال اجرا مي‌شود و در شش ماه دوم برنامه‌هاي جديد و ابتكاري در امر نماز، قرآن، اخلاق و … تدوين و اجرا مي‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد نيز در اين جلسه اظهار داشت: محوریت قرآن در تدوین برنامه‌های فرهنگی عامل انسجام این برنامه‌ها و تأثیرگذاری عمیق آن در کارکنان خواهد شد.

IMG17213406

قرآن بايد با برنامه روزانه كاركنان دستگاه قضايي آميخته شود

محمدرضا عرشیان بيان كرد: در دستگاه قضايي در زمينه برنامه‌ هاي قرآني بايد به شكلي برنامه‌ ريزي شود تا قرآن با برنامه روزانه كاركنان دستگاه قضا آميخته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌هاي استان يزد در اين زمينه عنوان كرد: تشکیل کلاس ‌های آموزشی قرآن با دعوت از اساتید شاخص قرآنی استان يزد، برگزاري کلاس‌ های قرائت و حفظ قرآن کریم برای کارکنان در معاونت فرهنگي دادگستري استان يزد برنامه‌ ريزي شده است.

عرشيان خاطرنشان کرد: به دليل اینکه کار در دستگاه قضا از دشواري‌ هاي ويژه‌ اي برخوردار است، باید با پررنگتر شدن قرآن در زندگی افراد از تأثیر سختی کار در دستگاه قضايی کاسته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا