گوناگون

آصفری: عملکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ آسیب‌زاست

محمدحسن آصفری تأکید کرد: در حوزه فرهنگ نباید جزیره ای عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در دیدار با هنرمندان و اصحاب فرهنگ که با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران انجمن های فرهنگی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی صرفاً براساس فرهنگ پایه گذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا فرهنگ غربی و بیگانه را از کشور دور کند و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را جایگزین کند، افزود: توطئه هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت می‌توانست یک حکومت را از بین ببرد، اما انقلاب اسلامی به لطف خداوند مسیر خود را تاکنون طی کرده است.

آصفری تصریح کرد: امروز دشمن به دلیل اینکه از بعد اقتصادی نمی تواند به کشور ضربه بزند از بعد فرهنگی وارد شده است و گاهی این تهاجم فرهنگی موفق بوده است. علیرغم اینکه دستگاه‌های بسیاری در کشور در بعد فرهنگی مشغول هستند اما هنوز نتوانسته ایم در راستای فرهنگ دینی اسلامی کار موثری را در مقابل این تهاجمات داشته باشیم.

وی بیمه شدن کشور در مقابل تهدیدات را منوط به تحقق اهداف فرهنگی در کشور دانست و گفت: باید فرهنگ در کشور تقویت شود در چنین شرایطی است که می توان خوراک خوبی را به جامعه عرضه کرد و از فرهنگ وارداتی و غربی دور ماند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی توان صرفاً همه امور فرهنگی کشور را به وزارت ارشاد اسلامی سپرد، افزود: هنوز فرهنگ در کشور مظلوم باقی مانده است. هنرمندان ما امروز فقط با عشق فرهنگی به کار خود ادامه می دهند و با همه کمبودها کنار می آیند.

وی عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگی هیچ اقدام موثری انجام نداده ایم در صورتی که همانطور که فناوری فضایی در کشور مهم است فرهنگ نیز مهم است و همانطور که تولید شغل برای کشور ضرورت دارد تولید فرهنگی نیز یک ضرورت است. ما دارای یک فرهنگ و تمدن هزاران ساله هستیم اما، امروز این فرهنگ دستخوش تغییرات و تهدیدات غرب شده است و به آن توجه نداریم. همه این تهاجمات حاکی از این است اهمیت فرهنگ در کشور جا نیفتاده است.

آصفری با ابراز آمادگی برای هر گونه کمک و پیگیری امور و مشکلات اصحاب هنر در استان مرکزی اظهار کرد: پتانسیل فرهنگی و هنری به قدری در استان مرکزی زیاد است که باید به کشور معرفی شود. استان مرکزی این ظرفیت را دارد که جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگ آسیب زاست. کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی باید سالن ها و آمفی تئاترهای خود را در اختیار گروه های هنری قرار دهند و فرهنگ و هنر استان را حمایت کنند. اطلس فرهنگی استان تدوین شده است و دستگاه ها باید براساس آن فرهنگ استان را پشتیبانی کنند.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه نمایندگانی از انجمن های هنری استان همچون انجمن هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، انجمن ادبی و … مشکلات و چالش های حوزه های خود را مبنی بر نبود گالری مناسب ویژه هنرهای تجسمی، مشکلات مالی، بیمه نبودن هنرمندان، نداشتن اسپانسر و نبود یک سالن مناسب و تخصصی تئاتر بیان کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا