گوناگون

آغاز بارش برف پاییزی در گردنه حیران آستارا

در واپسین روزهای نخستین ماه فصل پاییز، منطقه حیران از توابع شهرستان آستارا سفیدپوش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، در پی ورود یک توده هوای پرفشار و کاهش شدید دما، نخستین برف پاییزی ارتفاعات شهرستان آستارا در روستاهای ونه بین، حیران، رادار و صیادلر سفیدپوش کرد.

براساس گزارش‌های واصله تاکنون 5 سانتی متر در این مناطق که در حد فاصل آستارا به استان اردبیل واقع شده، برف به زمین نشسته است و بارش در این مناطق همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، بارش شدید باران که از عصر دیروز تاکنون در مناطق جلگه‌ای آستارا ادامه دارد، باعث آبگرفتگی معابر عمومی شهر آستارا شد و سطح آب رودخانه‌های مرداب، لوندویل، چلوند، ویرمونی و آستاراچای تا حد قابل توجهی بالا آمده است.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا در خصوص میزان بارش باران در مناطق جلگه ای شهرستان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز بارش باران که از عصر روز شنبه در سطح شهرستان آستارا آغاز شده، تاکنون 80 میلی متر بارش در ایستگاه سینوپتیک ثبت شده است.

وی با تأکید به اینکه بارش باران به همراه رعد و برق و وزش بادی با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت بوده است، ادامه داد: دمای شهر آستارا با کاهش 9 درجه ای دما نسبت به روز گذشته به 10 درجه بالای صفر رسیده است.

فرتوت نیا در خصوص ادامه وضعیت جوی منطقه اظهار کرد: سیستم بارش تا روز سه شنبه ادامه دارد و از این روز تا روز جمعه شاهد وزش باد گرم محلی «گرمیج» و افزایش محسوس دما خواهیم بود.

وی در پایان اضافه کرد: وضعیت دریا در حال حاضر مواج و با ارتفاع موج یک نیم تا 3 متر گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، وضعیت فعلی جوی و دریای خزر برای فعالیت های دریانوردی و صید و صیادی نامساعد است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا