گوناگون

هدر رفت 29 درصدی آب در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 70هزار کنتر خراب در سطح استان وجود دارد، گفت: هدر رفت آب در استان 29 درصد است این در حالی است که نورم کشوری این امر 25 درصد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ذبیح‌الله ذاکری شامگاه 27 مهر در جلسه کارگروه سلامت در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، با اشاره به اینکه طول شبکه آب در استان شش هزار و 899 کیلومتر، طول خط انتقال 923 کیلومتر و میزان شبکه فرسوده نیز 2388 کیلومتر است، گفت: در بخش آبفای شهری بالغ بر 543 هزار اشتراک داریم و در همین راستا در بحث آحاد نیز 903 هزار مشترک که 708 هزار مشترک را خانگی تشکیل می‌دهند در حال حاضر از شرکت آبفای شهری مازندران خدمت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش بر اساس آحاد خانگی بالغ بر 232 هزار نفر است، افزود: هدر رفت آب در استان 29 درصد است این در حالی که نورم کشوری این امر 25 درصد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه هدر رفت آب استان به صورت فیزیکی و غیرفیزیکی است، اظهارکرد: بحث فیزیکی شکستگی خطوط را شامل می‌شود این در حالی است که در بحث غیرفیزیکی توجه به سمت کنترهای خراب است و در حال حاضر نیز 70 هزار کنتر خراب در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود که آب شرب 9 منطقه مازندران از آب‌های سطحی تامین شود، افزود: در حال حاضر 811 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و در همین راستا بیشترین کمبود آب مربوط به شهر ساری و بابل است که برای جبران این کمبودها احداث تصفیه خانه در این دو شهر در دستور کار است.

ذاکری با اشاره به اینکه نیاز به 70 هزار مخزن در کل استان داریم و در حال حاضر 28هزار مخزن در حال ساخت است، اذعان کرد: روزانه 112 اتفاق برای 900 کیلومتر شبکه آبرسانی استان رخ می‌دهد ولی مهم‌ترین مشکل ما کمبود آب است و بیشتر هزینه‌های استان در حوزه آب برای ساماندهی چاه‌های مازندران انجام می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی فاضلاب شهری، افزود: ساماندهی فاضلاب در شهرهای بابل، ساری و نوشهر انجام شد و در پنج شهر مازندران نیز در حال اجرا است و برای اجرای این پروژه‌ها 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه استان در این زمینه از نرم کشور بسیار عقب بوده و تاکنون 10 درصد فاضلاب شهری مازندران ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار پاسخگوی این طرح ها نیست لذا به دنبال دریافت تسهیلات 600 میلیارد تومانی بانک توسعه اسلامی برای استفاده از طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب رفتیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث تصفیه‌های خانه فاضلاب در قائمشهر آغاز شده است، افزود: در شهرستان رامسر کارهای مقدماتی انجام شده ولی مشکلی اساسی در این زمینه تهیه زمین است که بیشترین مشکل ما را در این شهرستان شکل داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا