گوناگون

آغاز عملیات بازسازی «نفت‌شهر »

عملیات بازسازی شهر نفت شهر طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه و با رمز یا جواد الائمه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، مهندس «ابراهیم رضایی بابادی» استاندار کرمانشاه در این مراسم از اختصاص دادن 20 میلیارد تومان اعتبار مالی برای آغاز بازسازی نفت شهر توسط دولت خبرداد و گفت: تسریع در بازسازی و اتمام این پروژه فقط با مشارکت و حضور همه جانبه مردم اجرایی است.

رضایی حضور مردم را شرط اصلی برای اجرای بازسازی این شهر مرزی دانست و گفت: قول می‌دهیم نهایت تلاش خود را برای بازسازی این شهر بکار گیریم، اما حضور مردم تمام‌کننده‌ی این موضوع است.

وی با معرفی مهندس «مجتبی نیک‌کردار» معاون عمرانی استانداری به‌عنوان مسئول بازسازی در نفت شهر٬ خاطرنشان کرد: از همه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که در اجرای این پروژه کوشا باشند.

رضایی تصریح کرد: بازسازی «نفت‌شهر» زمینه‌ساز اشتغال٬ کار و سکونت مردمی می‌شود که پیش از این، به این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: می‌کوشیم تا نقاط مرزی استان را آباد کنیم و شکوفایی نفت‌شهر یکی از این اهداف مهم است و در جلسه‌ای که اخیراً با دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داشتیم به‌صورت ویژه و موردی در خصوص بازسازی نفت‌شهر بحث و تبادل‌نظر شد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک شاهد اختصاص اعتبار مالی بیشتری برای بازسازی این شهر مرزی باشیم.

«فتح‌الله حسینی»، نماینده مردم شهرستان‌های سرپل ذهاب٬ قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بمنظور تسریع در طرح باسازی نفت‌شهر و اختصاص اعتبارات مالی بیشتر٬ این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم.

وی افزود: خوشبختانه مدیریت ارشد استان کرمانشاه دغدغه‌ی خاطر ویژه‌ای نسبت به بازسازی نفت شهر دارند که جای تقدیر دارد.

حسینی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در خصوص بازسازی این شهر مرزی کمک بیشتری به استان بکند.

«جعفر همتی» مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شهر مرزی نفت شهر زمانی،15 هزار نفر جمعیت داشت و یکی از شهرهای زیبای کشور بود، چون هم جغرافیای مناسبی دارد و هم مردمانی مهربان و انساندوست که در نوع خود بی‌نظیر بودند.

وی از مسئولان خواست در خصوص بازسازی٬ راه‌اندازی بازارچه‌ی مرزی و ایجاد اشتغال مردم بصورت ویژه اقدام کنند تا اینکه مردمان اصلی این شهر به منطقه خود برگردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا