Mihanpostپیشنهاد سردبیر

چگونه در خانه می‌توان یک پا دری چوبی و متفاوت ساخت + آموزش ساخت

میهن پست –  برای افراد خلاق و خوش ذوق همیشه داشتن یه ابزار و یا وسیله های مختلف حتما به خرید آن منتهی نمی شود بلکه گاهی آن فرد یا افراد خلاق با ساختن نمونه مشابهه و حتی بهتری از آن، الگو و روشی جدید برای ساخت آن ابزارها به دیگران ارائه می دهند. که در این میان ما می خواهیم به روشی ساده ساخت یک پادری متفاوت و زیبا را در میهن پست به شما آموزش دهیم.

برای ساخت نمونه پا دری که آموزش ساخت آن را در میهن پست می بینید نیازی به داشتن وسایل اضافی چندانی نیست بلکه، فقط باید با تهیه ابزارها و وسایل مورد نیاز در فرایند ساخت کمی دقت به خرج داد.

  • یک قطعه چوب مستطیل شکل به قطر بیش از ۳ و طول ۳۰۰ سانتی متر
  • دریل
  • مداد
  • متر
  • خط کش
  • سمباده زبر
  • ریسمان نخی به طول ۲/۵ متر
  • گوی چوبی ۱۰ عدد

ساخت پا دری چوبی

اندازه گیری و علامت گذاری چوب برای برش در اندازه های یکسان

Make a Modern Doormat mihanpost (1)

اگر شما همانند آن چه را که در حال آموزش آن هستیم از چوب ۳۰۰ سانتی متری استفاده می کنید باید آن را در اندازه های ۵۰ سانتی علامت و برش دهید.

Make a Modern Doormat mihanpost (2)

در مرحه بعدی باید دو طرف تخته های برش‌کاری شده را با فصله ای کمتر از ۱۰ سانتی متر علامت گذاری و با دریل سوراخ کرد که البته باید سعی شود این سوراخکاری در عرض ضخیم چوب جهت مقاومت بیشتر و همانند تصویر انجام شود.

Make a Modern Doormat mihanpost (9)

Make a Modern Doormat mihanpost (9) Make a Modern Doormat mihanpost (7)

در این مرحله باید طبق تصویر و با استفاده از سمباده زبر مخصوص چوب لبه های تیز و پرز دار چوب را به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی آن در برخورد با پا، صاف و به طور کامل خراشید.

Make a Modern Doormat mihanpost (6)

حالا دیگر شما همه ابزارهایی را که برای ساخت پا دری چوبی تهیه کرده اید در دسترس خود داشته و فقط باید مطابق عکس به مونتاژ وسایل تهیه شده خود بپردازید. یعنی باید یک طرف طناب، طوری که نتواند از سوراخ تخته عبور کند را گره و سر دیگر طناب را از سوراخ تخته عبور داد. البته توجه اشته باشید که بعد از هر تخته نیز باید از یک گوی چوبی جدا جدا کردن تخته ها از هم استفاده کرد ( این کار در دو طرف تخته ها مطابق تصویر انجام خاهد شد).

Make a Modern Doormat mihanpost (4)

Make a Modern Doormat mihanpost (5)

Make a Modern Doormat mihanpost (3)

وقتی که این کار را به اتمام رساندید باید در انتهای تخته ششم نیز همانند تخته اول گره‌ای محکم بر روی طناب ایجاد کنیم که در موقع جابجایی ساختار سازه – پا دری چوبی – ما از هم باز نشود.

Make a Modern Doormat mihanpost (10)

شما قبل از سر هم کردن کار می توانید به دلخواه خود تخته ها را رنگ و یا برای متفاوت بودن آن از طناب ها و گوی های چوبی رنگارنگی نیز استفاده کرد. در واقع  نکته قابل توجه یادگیری نحوه ساخت این پا دری بود که شما آن را برای ساخت نمونه دست سازتان آن هم سادگی سادگی هرچه تمامتر یاد گرفته اید.

Make a Modern Doormat mihanpost (8)

scw3kncq

در صورت داشتن علاقه برای ساخت ابزارهای دست ساز دیگر، حتما مطالب بخش ساختی های سایت خودتان یعنی – مجله اینترنتی میهن پست – را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا