Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به نسخه اروپایی و مدل هیدروژنی تویوتا میرای ۲۰۱۶ + عکس

میهن پست – قبل از توضیح در مورد تویوتا میرای ۲۰۱۶ نسخه اروپایی لازم است بدانید که اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت.

و حالا در سال ۲۰۱۵ تویوتا به‌تازگی جزئیات نسخه اروپایی از مدل هیدروژنی میرای را به همراه مجموعه‌ای بزرگ از تصاویر منتشر کرده است. میرای که تویوتا آن را به عنوان «به‌روزترین و ارزشمند ترین خودروی سازگار با محیط زیست در دنیای امروز» توصیف کرده، دارای یک دامنه مسافت قابل‌مقایسه با خودروهای بنزینی است و در عین حال، می‌تواند در عرض ۳ تا ۵ دقیقه دوباره سوخت‌گیری شود.

لازماست بدانید که در این خودرو، پیل سوختی از طریق یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند و از آن برای راه‌اندازی موتور و ایجاد پیشرانه بهره می‌برد و در سیستم پیل سوختی تویوتا یا به اختصار TFCS دارای هر دو تکنولوژی پیل سوختی و هیبریدی استفاده می‌کند که شامل طراحی اختصاصی جدید پیل سوختی تویوتا و مخازن هیدروژن با فشار بالا است. در تویوتا میرای، همانند یک خودروی الکتریکی، حداکثر گشتاور بلافاصله پس از فشار پدال گاز در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹/۶ ثانیه ثبت می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت است.

کمپانی پر طرفدار تویوتا همچنین از پایین‌تر بودن نقطه گرانش میرای خبر داده است؛ چرا که مواردی چون سیستم پیل سوختی، مخازن هیدروژن و دیگر قسمت‌های پیشرانه در زیر کف خودرو قرار گرفته‌اند. بر این اساس، میرای یک «هندلینگ فوق‌العاده در پایداری» پیدا کرده است. به‌علاوه توزیع متناسب وزن در جلو و عقب، حسّی شبیه قرار گرفتن در میانه یک کِشتی را ایجاد می‌کند.

البته در مدل تویوتا میرای دو نوع حالت رانندگی می‌توان انتخاب کرد؛ اولین حالت، «اکو» نام دارد که مصرف سوخت کمتری را به همراه دارد. این در حالی است که در حالت «پاور» یک واکنش سریعتر نسبت به ورودی پدال برای راننده فراهم و ظرفیت حمل وسایل در صندوق عقب به اندازه ۳۶۱ لیتر است و در همین حال، یک سری از فضاها در داخل کابین برای وسایل اضافی درنظر گرفته شده است.

منبع : toyota

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا