گوناگون

آیت الله مکارم شیرازی: اتهام بی توجهی شیعیان به قرآن، دروغ است

81224755 5801587

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر پنجشنبه هنگام آغاز آیین ترتیل خوانی جزء پنجم قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود: حضور گسترده جوانان در آیین های جزء خوانی پاسخی محکم به تبلیغات دروغ استکبار علیه جوانان مسلمان و شیعه است.

وی با قدردانی از شرکت گسترده مردم به ویژه جوانان در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم، گفت: خدا را شاکریم که زنده ماندیم و برگزاری جلساتی برای قرائت قرآن کریم با این عظمت و شوکت در کشور پیروان مکتب اهل بیت(ع) را شاهد هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شاید به خواب هم نمی دیدیم که روزی چنین جلساتی برای تلاوت قرآن کریم داشته باشیم، ادامه داد: این برنامه گسترده از جوار حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم آغاز شد و دیگر شهر ها نیز با الگو گیری از آن چنین سنت حسنه ای را گسترش دادند تا جایی که این آیین در کشورهای دیگر نیز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، بیان داشت: امیرالمومنین(ع) در سخنی در نهج البلاغه بیان داشته اند: ˈبهار دل ها در قرآن استˈ؛ اگر بخوهیم جوانه های توحید، ایمان و تقوا و بندگی خدا در دل های ما شکوفا شود، باید به سراغ قرآن برویم.

این مرجع تقلید ادامه داد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه بیان داشته اند که ˈچشمه های علم در قرآن استˈ؛ انسانی که سال ها در قرآن تحقیق کرده باشد، متوجه می شود که ریشه تمامی علوم در قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با تلاش فراوان به این چشمه های علم دست یابیم و از آن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بهره ببریم.

وی با اشاره به سخن دیگری از امیرالمومنین(ع) درباره قرآن، بیان کرد: بر اساس این روایت، قرآن کریم برای قلوب انسان ها برطرف کننده زنگار است.

آیت الله مکارم شیرازی به روایتی دیگراز امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: امام(ع) فرمودند: ˈکسی کنار قرآن می نشیند و بلند می شود، چیزی از او کم و چیزی به او اضافه می شود؛ آنچه از او کم می شود، گمراهی و آنچه به او اضافه می شود هدایت استˈ.

وی خاطرنشان کرد: این حدیث شریف، مسوولیت ما را نسبت به مجالس قرآنی مضاعف می کند، به این معنی که هر حضور ما باید گمراهی ای از ما کم کرده و بر هدایت ما نیز بیافزاید.

آیین ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز بعد از نماز ظهر و عصر با حضور جمع کثیری از مردم به ویژه جوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.ک/1

/7404/ 553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا