Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس ، گوشی های لاکچری کمپانی اپل از نگاهی نزدیک

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس ، گوشی های لاکچری کمپانی اپل که در مراسم ۲۱ شهریور ماه  در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی شدند تا بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات و گزارش‌های فراوان، اپل رسما از دو گوشی هوشمند جدید خود به‌ نام‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس رونمایی کرد. این کمپانی در جریان رویداد اختصاصی خود، جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه‌ی این دو گوشی هوشمند را نیز اعلام کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی رونمایی شدند اپل می‌گوید برای آنکه رنگ متفاوت و منحصربه‌فردی در آیفون‌های جدید شاهد باشیم، از ترکیب ۷ لایه مختلف در این گوشی‌ها بهره برده است و هر دو گوشی نیز ضد آب و ضد گرد و غبار هستند.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

پوشش پشت و جلوی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از جنس شیشه‌ است و از طراحی بسیار مشابه نسبت به نسل قبل بهره می‌برند گوشی های جدید اپل در واقع نسخه جدید و به روز شده آیفون ۷ و ۷ پلاس به شمار می روند و به پردازنده قوی تر، نمایشگر True Toneو دوربین جدید مجهز شده اند. در واقع با بهبود و ارتقا نمایشگر خانواده آیفون ۸ و اضافه شدن قابلیت True Tone که پیش از این در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی استفاده شده بود نور صفحه نمایش بر اساس نور محیط با دقت بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبلی تنظیم می‌شود و به لطف آن، رنگ‌ها دقیق‌تر به تصویر درمی‌آیند همینطور این آیفون های جدید به اسپیکر استریو مجهز شده اند که ۲۵ درصد صدای بلندتری نسبت به آیفون ۷ دارند.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

مدیران اپل نیز در خصوص آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس گفته اند که سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۸ بزرگ تر از قبل شده و سریع تر عمل می کند، ضمن اینکه بالاخره لرزشگیر اپتیکال هم به موبایل های این کمپانی راه پیدا کرده است. در واقع آیفون ۸ از یک دوربین در پشت بهره می‌برد و آیفون ۸ پلاس دارای دو دوربین در پشت است. اپل همچنین یک قابلیت نرم‌افزاری جدید نیز به دوربین آیفون‌ها اضافه کرده که از آن با نام  Portrait Lighting یاد می‌کند و در آن نور برای خلق پرتره‌های جذاب تنظیم می شود و اجازه می دهد ننور پردازی صورت را به شکل مجازی تغییر دهید.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

دوربین آیفون‌های ۸ در زمینه‌ ی فیلم‌ برداری بهبودهای قابل ملاحظه‌ای تجربه کرده‌اند. بر اساس ادعای فیل شیلر، بالاترین کیفیت فیلم‌برداری در دوربین‌های موبایل از طریق آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در دسترس است. این گوشی‌ها می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در رزولوشن ۴K  فیلم‌برداری کنند. فیلم‌برداری حرکت آهسته نیز در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه میسر است.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

یکی از بزرگ ترین تغییرات این موبایل، پنل پشتی از جنس شیشه است که از قابلیت جدید  شارژ بیسیم در آنها حکایت می کند این قابلیت شارژ بی سیم با استاندارد Qi به اسمارت فون های اپل آمده که به لطف آن، امکان استفاده از هر شارژر برخوردار از این استاندارد بر روی این دو تلفن هوشمند فراهم می گردد.

البته گفتنی است آیفون ۸ با قابلیت های جدیدی در حوزه واقعیت افزوده نیز همراه شده و حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب سنج بهتری را برای ردیابی حرکات به همراه دارد.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

طبق اخباری در مراسم معرفی محصولات جدید اپل و بخصوص آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس مشخص شد که قیمت آیفون ۸ از ۶۹۹ دلار و آیفون ۸ پلاس از ۷۹۹ دلار شروع شده و از ۳۱ شهریورماه و با حداقل ظرفیت ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه خواهند شد و اپل امکان ثبت پیش سفارشات را از تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) ماه فعال خواهد کرد. علاوه بر این عرضه‌ی این دو محصول از ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) شروع می‌شود.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

گرچه این قابلیت جدید انحصاری آیفون ایکس نیست و قرار است بر روی تمامی دستگاه‌ها با عرضه آی او اس 11 در دسترس قرار گیرد، اما قطعا استفاده از آن در این گوشی بهتر خواهد بود. به لطف این قابلیت جدید، اموجی‌های متحرک -که اصطلاحا به نام انیموجی شناخته می‌شوند- به بخش اموجی اضافه می‌شوند. از طرفی قرار است بازی‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی نیز برای این قابلیت منتشر شوند.

شایان ذکر است که بنا به اعلام کمپانی اپل، نسخه‌ی نهایی آی‌اواس ۱۱ نیز در روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) رسما منتشر خواهد شد و البته تاکنون قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی دو گوشی هوشمند مورد بحث اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا