گوناگون

اجرای غلط هدفمندی یارانه‌ها ارزش پول ملی کشور را به یک سوم کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب الدین چاووشی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا با اشاره نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: دست یابی به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری نیازمند استفاده از مدیریتی جهادی بر مبنای دانش و علم است تا بتواند با دست یابی به اقتصاد مبتنی‌بر علم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

معاون استاندار تهران افزود: در مسأله اقتصاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی همه مردم و مسئولان را به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فراخواندند به همین خاطر مسئولان و دولت در سال 1393 بر روی مسأله اقتصاد تکیه جدی کرده و با عزم جدی سعی در بهبود رونق اقتصادی کشور است.

چاووشی تأکید کرد: در مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری، مسوولیت تنها برای خدمت رسانی به مردم تعریف شده و مدیریت جهادی مبتنی بر ایثار و از خودگذشتگی در راه خدمت رسانی به مردم است و چنین مدیری تلاش دارد تا در راه اعتلای فرهنگ و شکوفایی اقتصاد کشور تلاش وافر نشان دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی عبارت جدیدی  است که در سالهای اخیر توسط وارد ادبیات سیاسی کشور شده، عنوان کرد : همه مردم و مسئولان باید برای اجرای کامل و دقیق اقدامات و فعالیت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گام بردارند.

چاووشی گفت: این سوال مهمی است که چرا در کشوری که از نظر اقتصادی و داشتن زیر ساخت ها و منابع بالقوه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، دومین کشور دارای ذخایر گاز جهان بوده، از منابع عظیم نفتی برخودار می باشد و بیش از 50 نوع معادن دارد باید از اقتصادی ضعیف برخوردار باشد.

این مسئول تأکید کرد: این برازنده کشوری که منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد نیست، که در آن فقیر و اقشار مستضعف وجود داشته باشد زیرا داشتن ثروت نه از نظر مکتب و نه از نظر قانون اساسی عیب نیست بلکه این ثروت اندوزی از راه نامشروع است که مذموم و ناپسند است.

وی متذکر شد: طبق برآورد کارشناسان با توجه به منابع موجود در کشور و امکانات، ارتباطات، نقشه ترانزیتی تجارت بین المللی و سایر منابع، ایران می تواند جمعیتی 300 میلیون نفری را پاسخگو باشد، ولی امروز با داشتن 75 میلیون نفر جمعیت، بیکاری جامعه را رنج می دهد زیرا خلاقیت نداریم و نمی توانیم افراد خلاق را جذب کنیم.

چاووشی یادآور تکیه بر توانایی های داخلی، حمایت از تولید، مردم محوری، اصلاح الگوی مصرف، فساد ستیزی و مدیریت جهادی را  از  مهم ترین اقدامات برای تحقق  اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: تا از تولید داخلی حمایت نشود، اقتصاد مقاومتی به جایی نمی رسد و از هر فردی که در این امر فعالیت می کند باید حمایت کرد.

این مسئول افزود: در طول هشت سال دولت های نهم و دهم به اندازه 50 سال کشور درآمد نفتی داشت ولی آن چیزی که نصیب کشور شد در مقایسه با درآمد کشور هیچ است و باید سوال کرد که چرا با این درآمد قانون هدفمندی یارانه ها آن طور که مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده بود، اجرا نشد.

چاووشی گفت: قانون هدفمندی یارانه ها که به تصویب مجلس رسید بهترین قانون بود ولی این بهترین قانون در اختیار کسانی قرار گرفت که صلاحیت اجرا نداشتند و به درستی اجرا نشد و باعث ایجاد تورم چند برابری در کشور شد و ارزش پول ملی کشور را به یک سوم کاهش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا