گوناگون

معاون وزیر امور خارجه از مرزهای خسروی و تیله کو در کرمانشاه بازدید کرد

معاون امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص این بازدید اظهار داشت: آقای قشقاوی معاون وزیر امور خارجه روز گذشته و پس از سفر به کرمانشاه به شهرهای غربی استان نیز سفر و از دو مرز خسروی و تیله کو بازدید کرد.

شهریار حیدری افزود: استفاده از ظرفیت های پایاه مرزی خسروی به عنوان بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه و همچنین بازگشایی مرز از جمله موضوعاتی بودند که در این بازدید مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازگشایی مرز خسروی و آغاز دوباره تردد زوار به عتبات عالیات از طریق این مرز موضوعی بود که آقای قشقاوی روی آن تاکید و به همین خاطر مقررر شد تا ظرف 10 روز تا دو هفته آینده جلسه ای با حضور معاون امنیتی وزارت کشور، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، استاندار کرمانشاه و سایر مسئولیم مربوطه تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری لازم به عمل آید.

این مقام مسئول همچنین در خصوص بازارچه تیله کو نیز گفت: از سال 1375 تاکنون که با تاسیس آن موافقت شد متاسفانه بازاچه دچار مشکلات زیادی بوده و به دلیل عدم همکاری طرفین عراقی از فعالیت های گسترده بازمانده است.

حیدری یادآور شد: از سوی دیگر قرار گرفتن بازارچه تیله کو بین پرویزخان و شیخ صله باعث شده که زیاد به چشم نیاید.

وی در پایان، راه اندازی تجارت پیله وری و رسمی شدن بازارچه تیله کو را منوط به موافقت وزارت امور خارجه و انجام مذاکرات از سوی آن ها با دولت عراق عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا