گوناگون

پیشتازی ائتلاف دولت قانون در انتخابات عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله،مهند الکنانی رئیس شبکه عین که بر انتخابات عراق نظارت می کند، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت شبکه عین بر اساس برنامه جهانی یک نظرسنجی درباره نتایج انتخابات پارلمانی عراق انجام داده است که نتایج این نظرسنجی از پیروزی ائتلاف دولت قانون در تمام استانها به استثنای دیالی،کرکوک، نینوی و الانبار در کنار استانهای منطقه کردستان شامل دهوک، اربیل و سلیمانیه حکایت می کند.

این نظرسنجی از رای دهندگان عراقی بلافاصله پس از خروج آنها از حوزه های رای گیری به عمل آمده و همانند همه پرسی که از شهروندان درباره اینکه چه کسی را انتخاب خواهند کرد و مشابه آن نسیت.

الکنانی افزود ائتلاف دولت قانون پیروزی بزرگی در استانها کسب کرده و آرای آن فاصله زیادی با فهرست بعدی آن دارد.

وی گفت فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر در رده دوم و المواطن به رهبری سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم در رده سوم قرار دارند.

وی افزود حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و فهرست متحدون للاصلاح به رهبری اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق هم در رده چهارم و پنجم قرار دارند.

بر اساس نظر رای دهندگان که پس از شرکت در مراسم رای گیری انجام شده است،در بغداد، ائتلاف دولت قانون، بیش از 21 درصد آرا، جریان صدر بیش از 15 درصد، ائتلاف المواطن بیش از 13 درصد و ائتلاف الوطنیه ایاد علاوی بیش از هفت درصد و ائتلاف متحدون 6/6 درصد کسب کرده اند.

این در حالی است که نتایج رسمی و نهایی انتخابات پارلمانی عراق قرار است تا چند هفته دیگر اعلام شود.

از سوی دیگر منابع آگاه در استان المثنی به المسله گفتند ائتلاف دولت قانون، تا کنون چهار کرسی از مجموع هفت کرسی استان المثنی در پارلمان آتی را از آن خود کرده است، ائتلاف دولت قانون همچنان برای کسب کرسی پنجم رقابت می کند و در انتظار نتایج شمارش آرای رای گیری خاص(از نیروهای مسلح و زندانیان و بیماران خاص) است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا