گوناگون

اجرای پلیس آب در کرمان

استاندار کرمان گفت: اگر مردم را به مشارکت دعوت کنیم، طی برنامه پنج ساله می‌توانیم منابع را مدیریت کنیم و پلیس آب را در یک ماه آینده اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویر، علیرضا رزم حسینی در نشست معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مدیران دستگاه‌های استان کرمان اظهارکرد: دولت و مردم یکسری مسئولیت‌ها در قبال محیط‌زیست دارند که دولت در برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت و ملت در مشارکت، همکاری و اجرا باید فعالیت کنند.

وی افزود: اگر جاهایی مشکلاتی به وجود آمده، از سوی این دو طرف کوتاهی شده و ناکارآمدی از سوی این دو طرف است.

رزم حسینی تصریح کرد: از بین بردن محیط زیست و مصرف بی‌رویه آب از سویی به دلیل عدم برنامه‌ریزی دولت و عدم راهنمایی مردم و عدم مشارکت آنها بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مسائل اصلی استان کرمان بحران آب است و در دراز مدت بحث انتقال آب به استان را دنبال می‌کنیم و برخی طرح‌ها در حال اجراست.

استاندار کرمان گفت: راه حل کوتاه‌مدت این بحران مسئله‌ای است که می‌توانیم نقش دولت و مردم را به هم پیوند دهیم و آن صرفه‌جویی در منابع آب است.

وی افزود: اگر مردم را به مشارکت دعوت کنیم، طی برنامه پنج ساله می‌توانیم منابع را مدیریت کنیم و پلیس آب را در یک ماه آینده اجرایی خواهیم کرد.

رزم حسینی تصریح‌کرد: با برنامه پنج ساله از مصرف 95 درصد منابع آب در کشاورزی جلوگیری شده و طبق برنامه پنج ساله 1.2 میلیارد مترمکعب می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم که اگر این صرفه‌جویی انجام شود، خشکسالی استان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به برخی قوانین مزاحم در مسیر توسعه استان و کشور گفت: ما قوانین مزاحم توسعه در استان کرمان را جمع‌آوری کرده‌ایم و به عنوان دولت باید مسیر را هموار کنیم.

استاندار کرمان اظهارکرد: به دلیل عدم مدیریت درست، حاشیه‌نشینی در شهرها ایجاد شده و بالغ بر 110 هزار نفر حاشیه‌نشین در شهر کرمان وجود دارد.

وی افزود: تا امروز 105 هکتار از این اراضی آزاد شده و 230 میلیارد تومان پول دولت برگشت داده شده است.

رزم حسینی در ادامه تصریح‌کرد: همه مدیران استان برای محیط‌زیست تلاش می‌کنند و انتظار داریم در نقاطی که مزیت‌های اقتصادی داریم و می‌توانیم الزامات محیط‌زیستی را حفظ کرده و جابه جا کنیم، به استان اختیار داده شود تا کار اجرایی را انجام دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا