گوناگون

احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در پی افزایش دما

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت از آمادگی کامل آتش‌نشانان در مواجهه با حوادث احتمالی آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد.

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان از آمادگی آتش نشانان برای مواجهه با حوادث احتمالی خبر داد و توضیح داد: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا طی چند روز آینده، شهروندان و مسافرانی که قصد دارند برای تفریح از جنگلهای حاشیه شهر استفاده کنند از برپایی آتش جدا پرهیز کنند.

مقصودی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و بهره مندی شهروندان از وسایل سرمایشی پرمصرف و احتمال بروز حریق، قبل از استفاده از منابع سرمایشی از ایمنی سامانه برق توسط متخصصین برقی اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آتش نشانان در روزها و هفته‌های گذشته در چندین مورد آتش سوزی ناشی از سوزاندن ضایعات و علفزارها، امدادرسانی کرده‌اند و در مواردی نیز آتش سوزی علفزارها و ضایعات به اماکن مسکونی و تجاری سرایت کرده و خساراتی به بار آورده است، به شهروندان توصیه می‌کنیم از سوزاندن ضایعات در مجاورت ساختمان‌ها، اکیدا خودداری و از انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل‌ها، مراتع و شالیزارهای حاشیه جاده‌ها جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده کمترین دود یا آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع، آن را به شماره تلفن ۶۶۶۷۵۰۶ و یا پل ارتباطی ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و یا نزدیک ترین سرجنگل بانی و یا پاسگاه نیروی انتظامی محل، اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت خاطرنشان کرد: در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن کلیه منابع حرارتی، اطمینان حاصل کنید و شماره تلفن‌های ضروری از جمله ۱۲۵ آتش‌نشانی را به خاطر بسپارید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا