گوناگون

طرح تحول نظام سلامت در ایلام با موفقیت اجرا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نگاه دلسوزانه و مسئولانه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت را می‌ستاییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، دکتر «علی دل‌پیشه»‌ اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت با اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی به مرحله اجرا رسیده و در استان ایلام نیز خوشبختانه این طرح بسیار موفق اجرا شده است.

‌وی افزود: مهم‌ترین هدف طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید و وزرات بهداشت، کاهش هزینه‌های درمانی به حداقل ممکن است که در گذشته این هزینه از 30 تا 70 درصد هزینه‌ها بر دوش بیماران بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه هزینه‌های درمانی برای بیماران به 10 درصد و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی به 5 درصد رسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر توافقنامه‌هایی هم حال انعقاد است که این میزان 5 درصد نیز برای بیماران تحت پوشش و کم بضاعت رایگان شود.

‌دل‌پیشه تصریح کرد: یکی از آرزوهای امام راحل و مقام معظم رهبری این بود که بیماران دغدغه بیماری و هزینه‌های آن را نداشته باشند و خوشبختانه با اجرای این طرح، نگرانی‌های بیماران در این راستا به حداقل ممکن رسیده و این آرزوی دیرینه محقق کرده است.

‌وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت عدالت را در بخش بهداشت و درمان محقق ساخته است، بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح توسط دولت در استان تاکنون 8.5 میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه شده و هزینه این طرح که از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده، دوباره به جیب مردم بازخواهد گشت.

‌رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: خوشبختانه تمام خدمات درمانی به بیماران در حال ارائه است و رضایتمندی مردم از این طرح نشانگر اجرای موفق آن است و خرسندیم که در راستای رضایت مردم و ارائه بهترین خدمات به آنان گام برداشته‌ایم.

‌دل‌پیشه همچنین با بیان اینکه در استان‌های محروم و کم برخوردار با اجرای طرح تحول نظام سلامت، حجم مراجعه بیماران افزایش یافته است، یادآور شد: در مناطق محروم برخی از بیماران توان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند، بنابراین در این مناطق از جمله استان ایلام شاهد مراجعه سه برابری نسبت به گذشته به مراکز درمانی در سراسر استان هستیم.

‌وی به اجرای بسته‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت: بسته‌های همانند ماندگاری پزشکان و ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها به سطح قابل قبولی رسیده، همچنین در بسته دیگر که زایمان طبیعی است، در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت در جهت ترویج آن، در استان بالغ بر 400 زایمان طبیعی رایگان در سراسر استان از ابتدای طرح تاکنون انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیماران سرطانی و صعب العلاج در استان به استانهای مجاور و پایتخت برای معالجه مراجعه می‌کردند گفت: خوشبختانه در استان بخش 16 تختی بیماران سرطانی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام با جذب پزشکان فوق تخصص سرطان خون کودکان و بالغین، این سفرها و مراجعات بسیار مردم که بسیار پرهزینه و پرخطر هستند را متوقف کرده و ادامه درمان آنان در استان را ممکن ساخته است.

‌دل پیشه به افزایش تخت‌های اتاق عمل برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در بیمارستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد 5 تخت اتاق عمل در حال اضافه شدن به سایر تخت‌های اتاق عمل است و همچنین در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام بخش جراحی پلاستیک و تخت‌های مربوط به آن نیز در حال تکمیل و انجام است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا