گوناگون

اداره آموزش و پرورش سیار عشایری استان بوشهر راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن پرآور عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی برای توسعه دانش و علم در کشور صورت گرفته است و نهضت سوادآموزی نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط باسوادی مردم داشته است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های آموزشی در سطح کشور، اضافه کرد: میزان باسوادی در کشور در حال حاضر 97 درصد است که تلاش برای افزایش این نسبت ادامه دارد و امیدواریم به با سوادی همه مردم برسیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر به مقاومت برخی افراد در مقابل تحصیل و باسواد شدن اشاره کرد و بیان داشت: باید راهکارهای مناسبی را برای توسعه طرح‌های سوادآموزی بیابیم و اعتبارات این بخش نیز به درستی پرداخت شود.

وی خواستار اقدام جهادی همه دستگاه‌ها و مردم برای ریشه کنی سوادآموزی شد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد نیز نقش بسیار مهمی در زمینه ریشه‌‌کنی بی‌سوادی دارند و باید شاهد افزایش فعالیت این نهادها باشیم.

ایجاد بانک اطلاعاتی یکنواخت سوادآموزی استان بوشهر

پرآور اضافه کرد: باید تلاش شود تا آسیب شناسی آموزشی، برنامه‌ریزی و تامین امکانات لازم در کوتاه مدت انجام شود و با استفاده از روش‌های آموزشی متفاوت توسعه سوادآموزی در راستای باسوادی افراد بی سواد تلاش شود.

وی ادامه داد: با وجود گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز دانش‌آموزان عشایری استان بوشهر تحت پوشش اداره آموزش و پرورش استان دیگری هستند که این موضوع زیبنده استان بوشهر نیست و باید اداره آموزش و پرورش سیار عشایری استان بوشهر راه‌اندازی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر به عدم یکنواختی آمار افراد محروم از سواد استان بوشهر اشاره کرد و با اشاره به ارائه آمارهای مختلف توسط هر از دستگاه‌های مرتبط، افزود: بانک اطلاعاتی یکنواخت سوادآموزی استان بوشهر باید ایجاد شود.

وی خواستار اجرای مجدد طرح همکاری افراد باسواد خانوارهای مددجوی کمیته امداد استان بوشهر در باسواد کردن افراد محروم از سواد شد و بیان داشت: این طرح از طرح های بسیار خوب کمیته امداد بود که امیدواریم ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا