گوناگون

1300 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر داریم/ افزایش 60 درصدی اعتبارات

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر حصیری عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی استان بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر از همه توان و ظرفیت برای توسعه سوادآموزی در استان بوشهر استفاده می‌کند و طرح‌های مختلفی را در این زمینه اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نهادها در هر نظام، آموزش و پرورش است و در نظام مقدس جمهوری اسلایم نیز توجه ویژه‌ای به اموزش و پرورش شده است و اقتدار امروز کشور به علت توجه به این نهاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به ارائه اماری از دانش‌آموزان و فرهنگیان و مدارس کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 12 میلیون دانش‌اموز کشور در 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند و بیش از یک میلیون نفر فرهنگی نیز به امر آموزش و پرورش این دانش‌آموزان مشغول هستند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر نیز 180 هزار دانش اموز در دو هزار و 180 مدرسه و هشت‌هزار و 600 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و 15 هزار فرهنگی نیز در استان مشغول به آموزش هستند.

افزایش 60 درصدی اعتبارات استان بوشهر

حصیری  با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات مصوب اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر 80 میلیارد ریال بوده است، افزود: اعتبارات امسال به 120 میلیارد ریال رسیده است که دارای 60 درصد افزایش است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای توسعه فضاهای اموزشی در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یک هزار و 300 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر داریم که باید برای بازسازی این کلاس‌ها اقدامات فوری صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خواستار راه‌اندازی نمایندگی اداره آموزش و پرورش سیار عشایری استان بوشهر شد و ادامه داد: در حال حاضر  35 هزار نفر افراد زیر 49 سال در استان بوشهر بی‌سواد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا