گوناگون

اختصاص 10 تا20 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مسکن مهر در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگر پور عصر سه شنبه در هفتادمین جلسه شورای مسکن استان با حضور استاندار و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر اظهار کرد: در صورتی که بین 100 تا 200 میلیار تومان کل بودجه اختصاص یافته به پروژه مسکن مهر در کشور باشد، بین 10 تا 20 میلیارد تومان سهم استان اصفهان است.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل و آماده‌سازی تمام پروژه‌های مسکن مهر به غیر از احداث مسکن مهر در شهرهای جدید ، 7 میلیارد تومان اختصاص داده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های ملی مشخص شد که هزینه زیر بنایی شامل آب، برق و گاز و هزینه روبنایی شامل احداث مدرسه، مسجد و کلانتری مجموع مساکن مهر اصفهان مطرح و پس از جمع بندی رقم مشخصی برآورد و اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در همین راستا لازم است دو پکیج اعتباری به تصویب وزارت راه و شهرسازی برسد.

زرگرپور گفت: در این ارتباط 97 میلیارد تومان اعتبار برای احداث 7 مدرسه، 7 مسجد و 5 کلانتری در مکان‌های احداث مسکن مهر مطرح شده است.

وی خطاب به قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر 27 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یابد تا پس از مشخص شدن دو پکیج اعتباری در دو ماه آتی ، اعتبار 70 میلیارد تومانی هم اختصاص یابد.

استاندار اصفهان نیز در ارتباط با مشکل بیمه و مالیات که پیمانکار و شرکت‌های پیمانکار را در این سالها دچار مشکل کرده است، گفت: در صورتی که تا دهم این ماه مشکل رفع نشود ، مصوبه‌ای در شورای مسکن برای تسریع در امور بیمه و مشکلات مالیاتی پیمانکار به تصویب و به اجرا گذاشته می‌شود.

وی همچنین پس از شنیدن گلایه‌ای از بانک‌های مختلف و به ویژه بانک تجارت برای ارائه تسهیلات و وام برای تسریع در اجرای پروژه های مسکن مهر اصفهان گفت: اگر قرار باشد که مدیران بانک برای انجام هر کاری منتظر دستورالعمل تهران باشد پس دیگر چه نیاز به این افراد است و به طور مستقیم کار را از تهران پیگیر می‌شویم.

زرگرپور اظهار کرد: مدیران بانک ها نباید خود را معطل تهرانی ها کنند و یک مدیر برای تسریع کار خود باید اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا