گوناگون

بررسی سند جامع توسعه دریایی در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور 

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به برخی جزئیات چهل و نهمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه ابتدا برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در چارچوب نقشه جامع علمی کشور ارائه کرد.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین به جزئیات قطار سریع السیر و ارتقاء فناوری ها همچنین ابعاد طراحی و توسعه این قطار اشاره کرد.

به گفته کبگانیان این قطار برای کشور ارزشهای اقتصادی، مدیریتی و محیط زیستی به همراه دارد، همچنین در ازای طراحی این قطار یک دانش فنی برای ملت ایران بدست آمد.

به گزارش مهر این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به جزئیات بررسی سند جامع توسعه دریایی کشور که از اسناد بالادستی و یکی از اولویت های مهم کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری به شمار می آید اشاره کرد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: سند جامع توسعه دریایی کشور شناورها، سازه های فراساحلی، شیلات و صیادی، صنایع دریایی، انرژی های نو، نفت و گاز، مطالعات اقیانوس شناسی همچنین حوزه های دفاعی و نظامی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه بررسی این نقشه یکسال و نیم پیش در ستاد نقشه جامع علمی کشور آغاز شد از تشکیل دبیرخانه ای به همین منظور خبر داد و افزود: کمیسیونی متشکل از نمایندگان دو وزارتخانه نفت و صنایع همچنین نیروی دریایی ارتش و برخی دیگر از نهادها تشکیل شد و امروز نمایندگان این دستگاهها پیشنهادات اولیه و کلان خود را در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح کردند.

کبگانیان تاکید کرد: دو حوزه قدرت آفرینی و اقتصاد دانش بنیان کشور باید در این سند مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ علاوه بر این اقتصاد دریایی بخشی از اقتصاد ما اشتغال جوانان را در بر می گیرد. همچنین سیاست های کلی اهمیت غذایی که در اقتصاد مقاومتی دیده شده در این سند لحاظ خواهد شد.

وی در ارتباط با زمان تهیه این سند خاطرنشان کرد: این سند از جنس سند جامع هوا و فضا است و از نظر وسعت دستگاهها و بخش های متعدد کشور را درگیر می کند اعضای ستاد راهبری نقشه جامع تاکید داشتند که این سند حداکثر در چند ماه آماده شود اما شاید کمتر از یکسال به جمع بندی نهایی برسیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا