Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

ارزانترین خودروی برقی بنز یعنی مرسدس EQA معرفی شد + عکس

ارزانترین خودروی برقی بنز در حقیقت مرسدس EQA  نام دارد که ما در این مطلب از میهن پست قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

مرسدس بنز با رونمایی از EQA عضو جدیدی را به خانواده مدل‌های برقی خود اضافه کرد. این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت طبقه‌بندی شده و همانگونه که از نامش پیداست، در حقیقت نسخه برقی GLA محسوب می‌شود.

از لحاظ پیکره و طراحی کلی بدنه، EQA شباهت زیادی به همتای بنزینی خود یعنی GLA دارد. این امر اصلا عجیب نیست، زیرا مرسدس تایید کرده که طراحان کمپانی GLA را به عنوان پایه و اساس طراحی EQA قرار داده‌اند. البته برای اینکه EQA ایرودینامیک بهتری داشته باشد، برخی تغییرات جزئی در قسمت‌های مختلف آن اعمال شده است. بسته بودن جلوپنجره، قاب متفاوت چراغ‌های LED جلو، چراغ‌های عقب سرتاسری، طراحی متفاوت سپر و رینگ و همچنین بهره‌گیری از رنگ آبی در تزئین بدنه از جمله وجوه تمایز این خودرو با GLA هستند.

در داخل کابین، شباهت EQA و GLA به حدی است که شاید برخی نتوانند در نگاه نخست این دو را از یکدیگر تشخیص دهند. در این بخش با دقت در ویژگی‌هایی مثل پوشش چرمی مشبک صندلی‌ها، اطلاعات نمایشگر پشت فرمان و نورپردازی گیراتر می‌توان مدل برقی را از همزاد بنزینی شناسایی کرد.

کراس‌اوور سبز EQA در حالت استاندارد با تجهیزاتی مثل چراغ‌های LED مجهز به دستیار نوربالا، درب صندوق عقب برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ متنوع، دوربین پارک و فرمان چرمی راهی بازار خواهد شد. این خودرو از نظر ظاهری با سه پکیج Electric Art، AMG Line و Night قابل سفارشی‌سازی خواهد بود.

مدل رونمایی شده از مرسدس بنز EQA حامل کد ۲۵۰ بوده و نیرو در آن به محور جلو منتقل می‌شود. این نسخه نیروی خود را از یک موتور برقی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. وظیفه تغذیه این موتور بر عهده باتری لیتیوم یونی ۶۶٫۵ کیلووات ساعتی گذاشته شده و با تکیه بر آن می‌توان تا ۳۰۲ مایل (۴۸۶ کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد. این رقم البته بر مبنای استاندارد NEDC که به خوشبینانه بودن شهرت دارد، محاسبه شده و به احتمال زیاد در دنیای واقعی شاهد برد حرکتی کمتری خواهیم بود.

خریداران مرسدس بنز EQA به شبکه‌ای متشکل از ۴۵۰,۰۰۰ ایستگاه شارژ در ۳۱ کشور جهان دسترسی خواهند داشت. این خودرو به طور استاندارد با شارژر ۱۱ کیلوواتی عرضه می‌شود، اما امکان بهره‌گیری از شارژرهای پرسرعت تا حداکثر نرخ ۱۰۰ کیلووات وجود دارد. در صورت اتصال به چنین پورتی، میزان شارژ باتری EQA در عرض نیم ساعت از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

آنطور که مرسدس بنز وعده داده، در آینده نزدیک نسخه‌های دیگری از EQA با پیشرانه و باتری قوی‌تر معرفی خواهد کرد. به گفته کمپانی، پرچمدار این مدل از پیشرانه‌ای دو موتوره با خروجی ۲۶۸ اسب بخار قدرت سود برده و مطابق با استاندارد WLTP توانایی پیمایش مسافت ۳۱۰ مایلی (۵۰۰ کیلومتر) را خواهد داشت.

کراس‌اوور برقی مرسدس بنز EQA در هر صد کیلومتر ۱۵٫۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. یکی از عواملی که باعث شده این خودرو چنین راندمان مناسبی داشته باشد، طراحی ایرودینامیک بدنه و ضریب درگ ۰٫۲۸ است. نکته جالب اینکه مرسدس بنز تمامی مراحل توسعه ایرودینامیک EQA را توسط نرم‌افزارهای شبیه‌ساز کامپیوتری انجام داده و برای مطمئن شدن از عملکرد اجزا در دنیای واقعی، برخی از آنها را در تونل باد آزمایش کرده است.

مرسدس بنز EQA در حالت استاندارد به یک پمپ پیشرفته گرما مجهز است. این پمپ وظیفه دارد حرارت پیشرانه را به کابین منتقل کند. وجود این پمپ در روزهای سرد سال می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد، چرا که راننده را قادر می‌سازد قبل از ورود به کابین، از طریق اپلیکیشن اختصاصی Mercedes Me یا سیستم اینفوتنیمنت MBUX دمای کابین را به میزان دلخواه برساند.

تازه‌ترین محصول برقی اشتوتگارتی‌ها، ارزان‌ عضو سری EQ و نخستین خودروی الکتریکی مرسدس بنز در کلاس کامپکت به شمار می‌رود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، فروش این خودرو از بهار پیش رو در اروپا آغاز خواهد شد. مرسدس بنز برای این محصول قیمت پایه‌ای برابر با ۳۸,۵۴۰ یورو (۴۶,۷۰۰ دلار) تعیین کرده و ماموریت تولید آن را به دو کارخانه راشتات (Rastatt) آلمان و پکن چین سپرده است.

باهم در میهن پست تصاویری از ارزانترین خودروی برقی بنز را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا