پیشنهاد سردبیررپرتاژ

چگونه به شبکه بازی های اوریجین وارد شویم؟

یک ایده جذاب: اگر روزی خواستید یک گیمر را اذیت کنید، دست و پایش را به صندلی ببندید و در مقابلش یک رایانه با دسترسی کامل به Origin قرار بدهید! مطمئن باشید این بدترین شکنجه برای یک خورۀ بازی‌های رایانه‌ای است!

شبکه بازی‌های اوریجین یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی آنلاین pc به حساب می‌آید که تعداد زیادی گیمر را از سراسر جهان را به خودش جذب کرده است. در این مقاله ابتدا کمی در مورد خود Origin صحبت می‌کنیم، تفاوتش با استیم را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ جواب این سوال می‌رویم که چگونه به شبکه بازی‌های اوریجین وارد شویم؟ پس با ما همراه باشید.

شبکه بازی‌های اوریجین

Origin چیست؟

شرکت Electronic art یا همان EA در سال ۲۰۱۱ برای توزیع بازی‌های رایانه‌ای خودش، پلتفرم آنلاین اوریجین را راه‌اندازی کرد. در واقع از اول قرار بود اوریجین صرفاً یک پلتفرم آنلاین برای دسترسی به بازی‌های EA باشد اما بعد از مدتی، این مجموعه تصمیم گرفت با بقیه شرکت‌های فعال در حوزۀ بازی‌سازی هم همکاری کند. همین شد که با دیگر شرکت‌ها مثل بیلیزارد، سوپر سل و… قرارداد بست و بازی‌های آنها را در پلتفرم آنلاینش عرضه کرد.

روش استفاده از Origin به این شکل است که باید به سراغ لیست بازی‌های موجود در آن بروید، بازی موردنظر را انتخاب کنید و سپس در صورت رضایت، هزینۀ خرید اکانت آن را بپردازید. البته با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها همیشه در پرداخت‌های دلاری مشکل داریم، در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور باید برای خرید از Origin اقدام کنید و موبوگویفت را به شما معرفی می‌کنیم. اما بگذارید از بحث‌مان دور نشویم.

تفاوت اوریجین و استیم در چیست؟

اگر خودتان یک گیمر باشید، مطمئنا با استیم که رقیب بزرگ اوریجین است، آشنایی دارید. استیم هم مثل اوریجین یک پلتفرم آنلاین بازی است که در آن باید برای بازی با گیم‌های مختلف، هزینه بپردازید. اما تفاوت این ۲ پلتفرم در چیست؟ در ادامه به شکل خلاصه این تفاوت‌ها را به شما توضیح می‌دهم:

  • در حالی که می‌توانید در اوریجین در صورت نیاز اسم، ایمیل و رمز اکانت‌تان را تغییر بدهید، در استیم چنین قابلیتی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.
  • اگر در اوریجین بازی را خریداری کردید و بابت آن پول دادید اما متوجه شدید به دلیلی نسبت به آن رضایت ندارید، می‌توانید به راحتی آن را پس بدهید! به این ترتیب پول به حساب شما بازگشت داده می‌شود. در استیم اما چنین قابلیتی برای کاربران وجود ندارد.
  • عملاً دسترسی به اوریجین و فعالیت در اکانت آن راحت‌تر از کارکردن با استیم است. مخصوصاً که استیم یک‌سری فعالیت‌های مکانی و امنیتی برای کاربران خودش ایجاد کرده، اما Origin همه چیز را ساده گرفته است!

چگونه به اوریجین وارد شویم؟

خب، به بخش اصلی مقاله رسیدیم. بیایید باهم ببینیم که چطور باید به سایت اوریجین وارد شویم؟

اول از همه آدرس وب‌سایت origin.com را در مرورگر رایانۀ خودتان وارد کنید. متاسفانه با توجه به تحریم‌ها، برای واردشدن به این سایت نیاز به VPN و فیلترشکن دارید. بعد از واردشدن به سایت، صفحۀ اصلی را مشاهده می‌کنید. این صفحه به شما جدیدترین بازی‌های موجود در اوریجین را نمایش داده و همینطور از تخفیف‌های فعال مطلع‌تان می‌کند. لطفاً مسحور این بازی‌ها نشوید و به سراغ گزینه Register بروید. بعدازآن یک صفحۀ جدید برای‌تان باز می‌شود.

اگر از قبل در اوریجین حساب دارید که از گزینه SIGN IN استفاده کنید، در غیر اینصورت، گزینه CREATE AN ACCOUNT انتخاب خوبی است. بعدازآن کشور موردنظر را انتخاب کنید. با توجه به اینکه کشور ایران در این لیست موجود نیست، یک کشور دیگر را انتخاب کنید. سپس از طریق گزینۀ موجود، تاریخ تولد خودتان را هم انتخاب کنید. در نهایت و بعداز زدن تیک انتهای صفحه، با کمک گزینۀ NEXT به صفحۀ بعدی بروید.

در صفحۀ جدید که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید، باید ابتدا یک ایمیل معتبر وارد کنید. بعدازآن باید یک رمز دلخواه بسازید. ترجیحاً این رمز از حروف مختلف و کاراکترهای متفاوتی ساخته شده و بین ۸ تا ۱۶ رقم باشد. در ادامه یک نام، نام خانوادگی و یک نام کاربری برای فعالیت در اوریجین انتخاب کنید. بعداز اینکه در انتهای صفحه گزینۀVERIFY  را کلیک کردید، باز هم روی گزینۀNEXT  کلیک کنید.

در این صفحه باید یک‌سری سوالات اضافه و نه چندان مهم را جواب بدهید. مثلاً اینکه شغل اصلی شما چه چیزی است؟ یا اینکه آیا علاقه دارید همۀ افراد پروفایل شما را در اوریجین مشاهده کنند؟ صرفاً دوستان‌تان بتوانند پروفایل را ببینند؟ یا اینکه اصلاً هیچ‌کس توانایی مشاهدۀ آن را نداشته باشد؟

تیک اول در انتهای صفحه در مورد این است که آیا اجازه می‌دهید گیمرها با ایمیل، اکانت شما را پیدا کنند؟ و تیک دوم در مورد این است که آیا می‌خواهید از طریق ایمیل، آخرین اخبار و اطلاعات بازی برای شما ارسال شود یا نه؟

بعداز این گزینۀ CREATE ACCOUNT را بزنید. به این ترتیب وارد صفحۀ جدیدی می‌شوید و با زدن دکمه GET START همه‌چیز تمام می‌شود. حساب شما در اوریجین ساخته شد! حالا می‌توانید به سراغ بازی‌های موردعلاقه‌تان بروید و آنها را بخرید.

چطور بازی های اوریجین را بخریم؟

همانطور که ابتدای مقاله هم گفتیم، متاسفانه ما ایرانی‌ها نمی‌توانیم به راحتی از وب‌سایت اوریجین محصولات و بازی‌های موردنظرمان را بخریم. چون با توجه به تحریم‌ها، مشکلات زیادی در این مسیر برای ما به وجود می‌آید. اما راهکاری که در مقابل پای ما وجود دارد، استفاده از گیفت کارت اوریجین است. در سطح وب، سایت‌هایی هستند که گیفت کارت اوریجین را با قیمت مناسب به شما می‌فروشند. پس شما می‌توانید به جای پول نقد، از این گیفت کارت‌ها برای خرید بازی‌ها در اوریجین استفاده کنید.

درحال‌حاضر یکی از معتبرترین فروشنده‌های گیفت کارت و کارت هدیه Origin، وب‌سایت موبوگیفت است که نزدیک به ۶ سال سابقه در دنیای فروش گیفت کارت دارد. می‌توانید گیفت کارت اوریجین ۲۰ و ۶۰ دلاری خودتان را از موبوگیفت تهیه کنید.

کلام آخر

خب، به انتهای مقاله رسیدیم. در این مطلب ابتدا فهمیدیم که اوریجین چیست و سپس تفاوتش را با استیم بررسی کردیم. بعدازآن هم به شکل تصویری به این سوال پاسخ دادیم که چگونه به شبکه بازی های اوریجین وارد شویم. همین حالا می‌توانید با ورود به سایت موبوگیفت به آدرس MOBOGIFT.COM گیفت کارت اوریجین خودتان را داشته باشید و بازی‌های جذاب زیادی را تجربه کنید. در موبوگیفت امکان خرید سایر گیفت کارت ها مثل گلد ایلکس باکس نیز وجود دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا