گوناگون

استاندار آذربایجان شرقی: محدودیتی در زمینه ارتباط تجاری با آفریقا نداریم

استاندار آذربایجان شرقی، علاقمندی این استان را برای بسط و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی اعلام کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت دکتر روحانی در حوزه روابط بین‌الملل، هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی ، با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت تراکتور و کمباین، صنایع غذایی، داروسازی، مصالح ساختمانی، تولید فولاد و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی آفریقای جنوبی در زمینه‌های مورد علاقه این کشور هستیم و تلاش می‌کنیم در تجارت بین ایران و آفریقای جنوبی سهمی داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور آفریقای جنوبی در ماه‌های آینده به ایران، از سفیر این کشور خواست زمینه سفر آقای جاکوب زوما و هیات تجاری همراه وی را به تبریز فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر به ظرفیت‌های بالای آفریقای جنوبی در بخش معدن، اظهار کرد: با توجه به این که آذربایجان شرقی نیز معادن خوبی در اختیار دارد علاقمندیم از تجربیات این کشور در حوزه معدن استفاده کرده و همکاری‌های مشترکی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به کم‌آبی‌های چند سال اخیر استان، گفت: بر این اساس توسعه کشت دیم و اجرای 200 هزار هکتار باغات دیم جزو برنامه‌های ماست و در این زمینه علاقه داریم از تجربیات آفریقای جنوبی استفاده کنیم.

جبارزاده با اشاره به نقش تجاری ایران و آفریقای جنوبی در آسیا و آفریقا، خاطرنشان کرد: دو طرف می‌توانند با اطلاعاتی که از بازارهای این دو قاره بزرگ دارند محصولات مشترکی را تولید و روانه بازارهای مصرف کنند.

وی تصریح کرد: منافع مشترک می‌تواند حلقه اتصال دو کشور باشد و باید بر روی این منافع سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله تحریم‌ها، گفت: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با این مشکلات برنامه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که هم‌اکنون توسط دولت در حال اجراست.

وی با بیان این که اساس اقتصاد مقاومتی بر توسعه تولیدات دانش‌بنیان و توسعه صادرات غیرنفتی استوار است، افزود: در هر دوی این زمینه‌ها آفریقای جنوبی می‌تواند شریک خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و استان آذربایجان شرقی باشد.

وی برقراری روابط استان آذربایجان شرقی و آفریقای جنوبی در زمینه انرژی‌های نو، گردشگری، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و تبادل دانشجو را خواستار شد و گفت: بخش خصوصی دو طرف نیز می‌توانند با همکاری‌های مشترک تجاری و تولیدی نقش مهمی در گسترش مناسبات داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا