گوناگون

استبداد در حکومت‌ها، بدبینی عمومی را به همراه دارد

امام‌جمعه زنجان گفت: استبداد در حکومت‌ها زمینه‌ساز بدبینی عمومی و گسست بین مردم و دولت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهارکرد: سوم شهریورماه سال 1320 شاهد حضور ارتش سه کشور ابرقدرت آمریکا، انگلیس و شوروی در خاک ایران بودیم که ارتش رضاشاه بیشتر از سه ساعت در برابر این نیروها نتوانست مقاومت کند و نیروهای مردمی نیز هیچ حمایتی از نیروهای ارتشی کشور نکردند و رضاشاه مجبور به فرار شد.

وی افزود: با اینکه نیروهای اجنبی وارد کشور شده بودند، ولی مردم از فرار رضاشاه خوشحال بودند که گسست بین مردم و حکومت دلیل این خوشحالی بود.

خاتمی تصریح‌کرد: استبداد در حکومت و ستمگری به مردم از جمله عواملی است که باعث ایجاد شکاف بین مردم و حکومت‌ها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: در مقابل آن، زمانی که شاهد حمله عراق به نمایندگی از همه ابرقدرت‌ها به کشور در سال 1358 بودیم همه ملت ایران جانانه به مدت هشت سال در کنار نیروهای نظامی از مرزهای کشور دفاع کردند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداند.

امام جمعه زنجان با گرامیداشت فرارسیدن روز کارمند (4 شهریورماه) خاطرنشان کرد: کارمندان حقوق‌بگیران مردم هستند و درآمد آن‌ها از مالیاتی است که مردم می‌پردازند، لذا وظیفه تک‌تک کارمندان تکریم ارباب‌رجوع و رسیدگی کامل به امورات آن‌ها در مراجعات به ادارات مختلف است، زیرا در صورت عدم رسیدگی حقوقی که دریافت می‌کنند از نظر شرعی مورددار خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت فرصت مناسبتی است تا مردم در جریان عملکرد کارگزاران خود در دولت باشند و طبق تاکید مقام معظم رهبری، همه دولت‌ها باید توجه داشته باشند تا در یک خط سیر حرکت کنند تا کشور را به نقطه تعالی خود برسانند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا