گوناگون

تبعیض نژادی در آمریکا یادآور عهد دقیانوس است!

امام جمعه تبریز گفت: دولت باید شایسته‌سالاری را جایگزین حاشیه‌پردازی و جناح‌بندی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدرجایی و شهید باهنر اظهارکرد: مسئولان کشور باید درس ساده‌زیستی، صداقت، دلسوزی و تبعیت از ولایت فقیه زمان را از این بزرگواران گرفته و آنان را الگوی خود در پیشبرد امور کشوری قرار دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید در این هفته گزارش کاملی از عملکرد و نقاط ضعف و قوت خود را ارائه کند، افزود: مسئولان دولت باید از افکار حاشیه‌ای و جناح‌بندی پرهیز کرده و افراد را بر اساس قدرت ایمان و شایستگی سنجیده و از آنان در پیشبرد امور کشوری استفاده کنند.

باز پس گیری سد موصل دستاورد مهم و استراتژیک نیروهای عراق در برابر داعشی‌ها

وی تاکید کرد: باز پس گیری سد مهم موصل و همچنین ایجاد وحدت بین مسئولان عراق و تایید دولت جدید توسط کردها و سنی‌های عراق از جمله موفقیت‌های مهم عراق بود.

شبستری با اشاره به اوضاع غزه اظهارکرد: اواخر هفته گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات قاهره اسرائیل آتش بس را نقض کرد و بار دیگر غزه را به خاک و خون کشید و آمار کشته شده ها و مجروحان افزایش یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در دور تازه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به غزه به منزل “ضیف” حمله کرده و فرزند و همسر وی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین ادامه دارد، افزود: مردم غزه و فلسطین به حق انسان‌های مقاومی هستند و تصمیم گرفته و اعلام کرده‌اند که تا آخرین قطره خون خود مقاومت کرده و بار دیگر درهای جهنم را به روی اسرائیلی‌ها خواهند گشود.

تبعیض نژادی در آمریکا یادآور عهد دقیانوس است!

شبستری با اشاره به شعله‌ورشدن اعتراضات مردمی در شهر فرگوسن آمریکا علیه نژاد پرستی گفت: قتل جوان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این منطقه خشم مردم را برانگیخته و مردم به اعتراض برخاسته‌اند.

وی افزود: کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد این گونه با تبعیض نژادی مردم بی‌گناه را می‌کشند و بی‌جهت نیست که در کل جهان شعار “مرگ بر آمریکا” بر سرزبان‌ها جاریست.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: اول شهریورماه مصادف با روز پزشک و روز بزرگداشت ابوعلی سینا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ابوعلی سینا یکی از مفاخر ایران و جهان تشیع است که به جرم شیعه بودنش ماه‌های زیادی از عمر ش را در زندان سلاطین ستمگر سپری کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا