گوناگون

تخریب بیش از 200 مسجد در عراق، سوریه و غزه

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد گفت: متاسفانه روستاهای لرستان امروز به مخروبه‌هایی تبدیل شده‌اند که مورد انتظار نیستند و اگر می‌خواهیم فقر در لرستان ریشه‌کن شود باید روستاها را فعال و احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، حجت‎الاسلام والمسلمین قاسم متقی‎نیا در خطبه‎های این هفته نمازجمعه خرم‎آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدرجایی و شهید باهنر و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت اظهارکرد: احیاء مکتب امام صادق (ع) و همچنین احیاء آرمان و ارزش‎های اسلامی و انقلابی انتظاری است که مقام معظم رهبری از دولتمردان دارد، از این رو ضرورت دارد که دولت در برای اشاعه فرهنگ اسلامی و تقویت ایمان مردم در این راستا تلاش کند.

وی دولت‎مردان را به عمل به فرامین مقام معظم رهبری در راسای خدمت‌رسانی به مردم توصیه کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که جهت گیری‌های دولت در جهت دین، اخلاق، عدالت و خدمت باشد.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد با تاکید بر اینکه سران قوا و نمایندگان آنها در استان لرستان باید که تمام برنامه‌های خود را مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام گفت: فقرزدای و روان کردن کار اقتصادی مردم از دیگر مطالبات رهبری از دولتمردان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

متقی‎نیا مبارزه با رشوه‌خواری، اسراف و پیشگیری از نفوذ فساد در دستگاه‌ها را از دیگر مطالبات رهبر انقلاب برشمرد و بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری جلوگیری از مهاجرت روستائیان با فعال‌کردن روستاها است اما متاسفانه روستاهای لرستان امروز به مخروبه‌هایی تبدیل شده‌اند که مورد انتظار نیستند و اگر می‌خواهیم فقر در لرستان ریشه‌کن شود باید روستاها را فعال و احیاء کنیم.

وی با اشاره به محدود بودن عمر مسئولیت گفت: مسئولان باید به جای پرداختن به حواشی‌ها، سیاسی کاری و جناح‌بندی‌ها به فکر خدمت به مردم باشند و دولتمردان نقدها را به عنوان یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری بشنوند و با سینه گشاده به آنها عمل کنند.

متقی‎نیا به آغاز دور جدید حملات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه اشاره و تصریح‌کرد: از آنجا که اسرائیل در مذاکرات نتوانست از مقاومت امتیاز بگیرد امروز شاهد دور جدیدی از حملات که ممکن است دامنه‌دار و زمانبر باشد، هستیم.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد گفت: به فضل الهی با ناکامی‌هایی که اسرائیل با آنها مواجه شده در این برهه با مقاومت اسلامی شاهد نابودی این رژیم غاصب هستیم.

وی با اشاره به سالروز به آتش‌کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و نامگذاری این روز به نام روز جهانی مسجد تصریح‌کرد: بیش از 200 مسجد در عراق، سوریه و غزه تخریب شده و این بیانگر اثرگذاری مسجد در بین مسلمانان است.

متقی‎نیا با اشاره به درپیش بودن هفته مساجد عنوان‌کرد: مسجد خانه خداست و حقوق زیادی بر گردن مردم دارد، از این رو باید به این حقوق توجه و آنها را ادا کرد.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد به سالروز اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در سال 1320 اشاره کرد و گفت: ایران در حالی توسط متفقین اشغال شد که رضاخان هزینه‌های زیادی را برای ایجاد ارتش در کشور صرف کرده بود، اما این ارتش بیش از سه ساعت در مقابل متفقین دوام نیاورد.

وی با بیان اینکه امروز باید قدردان عزیزانی باشیم که در صنعت دفاعی کشور هر روز دستاوردهای جدیدی را در راستای استقلال دفاعی ایران اسلامی رونمایی می‌کنند افزود: دستاوردهای دانش بنیان صنعت دفاعی کشور باعث افتخار ملت ایران هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا