گوناگون

قله خدمات دولت یازدهم بخش سلامت است

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: اینکه دولتی بخواهد خدمات دولت‌های گذشته را نادیده بگیرد بالابردن خود نیست بلکه موجب ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی، شاد کردن دشمنان و مأیوس کردن مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس تقوی در جمع نمازگزاران بندرعباس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، افزود: کلید طلایی خوشبختی توکل بر خداست و باید خدا را باور داشت و او را در زندگی حاضر کرد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که خدا تمامی امور را در دست دارد، اظهار کرد: ملت ایران ملتی متوکل است و آن را از امام راحل و شهدای گرانقدر آموخته‌اند و از هیچ احدی هراس ندارند و به هیچ‌کس دل نبسته و امید واهی نمی‌بندند بلکه تنها با تکیه بر خود و توکل بر خدا در مسیر پیشرفت گام بر می‌دارند که ثمره آن عزت و پایداری ملت ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به در پیش بودن هفته دولت خاطرنشان کرد: هفته دولت یادآور شهدای مردان بزرگ انقلاب اسلامی به نام‌های رجایی و باهنر است که خادمانی دلسوز، مردمی و مخلص بودند که برای نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ هزینه‌ای نداشته بلکه خود را برای آن خرج کردند.

تقوی در آستانه هفته دولت رعایت چند نکته ضروری دانست و عنوان کرد: شایسته است دولت خدماتش را برای مردم عرضه کند و بنا بر فرمایش بناینگذار کبیر انقلاب اسلامی عرضه خدمات دولت امری واجب است تا موجب امیدواری مردم و پاسخ به سیاه‌نمایی دشمنان شده و نقشه‌های آنان را نقش برآب کند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق هنگام ارائه گزارش کار بر دولتمردان و مسئولین واجب است زیرا خدمات‌رسانی تنها به دولت یازدهم یا دولت‌های گذشته اختصاص نداشته بلکه از ابتدای انقلاب تاکنون دولت‌ها خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه بداخلاقی‌ها موجب کدورت و ناامیدی در جامعه می‌شود، تصریح‌کرد: اینکه دولتی بخواهد خدمات دولت‌های گذشته را نادیده بگیرد بالابردن خود نیست بلکه موجب ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی، شاد کردن دشمنان و مأیوس کردن مردم است.

تقوی با اشاره به اینکه نباید خدمات دیگران را انکار کرده و کارهای خود را مبالغه کنیم، اضافه کرد: مردم از رعایت انصاف استقبال می‌کنند و این موضوع باعث اعتماد بین مردم و دولتمردان می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاسگزار خدمات دولت یازدهم به مردم هستیم، افزود: دولت توانسته است در زمینه‌های مختلف امنیت، آرامش، امید به آینده و طراحی مدیریت مناسب را انجام دهد و چه زیبا رئیس‌جمهور محترم در واکنش به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رعایت انصاف حق مجلس شورای اسلامی را در این موضوع محترم برشمرد تا جلوی تمامی بهانه‌ها و جدل‌های سیاسی را بگیرد و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

تقوی ادامه داد: استیضاح حق نمایندگان خانه ملت است ولی باید به این نکته اشاره کرد که زمانی که مقام معظم رهبری روی مسأله‌ای دست می‌گذارد نشان دهنده دغدغه ایشان است و ایشان خطاب به وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شدند که دانشگاه نباید یک باشگاه سیاسی و محل گردهمایی گروه‌های سیاسی تندرو باشد بلکه دانشگاه باید دانشگاه باشد و باید مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدانند که همین گروه‌های سیاسی تندرو باعث سرنگونی و دور زدن وزیر و معاونینش می‌شوند.

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: سرپرست جدید وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری باید بداند که اگر مسیر فرجی‌دانا را پیش بگیرد راه به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز پزشک، خاطرنشان کرد: باید از جامعه پزشکی تشکر کرد که ناله و درد و رنج بیماران را لمس و یک عمر خدمت بی‌منت می‌کنند و شب و روز خود را در راه رفاه حال مردم خرج می‌کنند.

تقوی قله خدمات دولت یازدهم را در بخش سلامت دانست و عنوان کرد: تلاش برای تداوم این رضایت مردم در بخش سلامت اصلی اساسی است که به حق وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی به خوبی در مسیر یکی از مطالبات رهبری که مردم جز درمان بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند، گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح اقتصادی دولت طراحی و به مجلس ارسال شده است، بیان کرد: باید از وزیر اقتصاد و دارایی و نمایندگان مجلس برای یافتن راهکاری در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی تشکر کرد اما مجلس و دولت باید عالمانه روی این طرح تعمق و تفکر کنند و طرحی نباشد که پس از شش ماه دوباره برگشت بخورد.

تقوی با بیان اینکه این طرح اقتصادی کپی شده طرح‌هایی است که در ممالک دیگر اجرا شده است، افزود: باید این طرح اقتصادی بومی شود تا بتواند قابلیت اجرا داشته باشد.

امام جمعه موقت بندرعباس خطاب به استاندار و مسئولین استان هرمزگان اشتغال را مهمترین موضوع و اولویت کاری دولت دانست و عنوان کرد: باید مسئولین در بحث اشتغال جدی تر ورود کرده و مشکلات و درد مردم را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولین متوجه مشکلات اشتغال نیستند زیرا خود دارای شغل، حقوق مناسب بوده و مشکلی برای سفر و درمان ندارند، اضافه کرد: برخی موجه درد مردم نیستند که چطور پدر و مادرها با سری شرمنده به فرزندانشان می‌نگرند، ازدواج‌ها به دلیل مشکل اقتصادی به تأخیر می‌افتد.

تقوی اشتغال را حق هر جوان ساکن هرمزگان دانست و عنوان کرد: حیف است سنگ جوان را بر سینه بزنیم اما برای نان شبش فکری نکنیم و آیا اگر امیرالمومنین(ع) جوانی را می‌دید که نان و آب نداشت، می‌توانست آرام بنشیند و به زندگی‌اش ادامه دهد؟ می‌دانم که بسیاری از مسئولین در تلاش برای حل این موضوع هستند اما باید تلاش‌ها بیشتر و جدی‌تر باشد.

وی در خصوص سفر رئیس سازمان انرژی اتمی سازمان ملل به کشورمان اظهار کرد: بخش از توافق هسته‌ای به گروه 1+5 و بخشی دیگر به رئیس سازمان انرژی اتمی سازمان ملل واگذار شده است و این موضوع چیزی جز وقت تلف کردن و آزار مردم ایران اسلامی نیست و نباید به این کشورها امید بست زیرا این‌ها تا زمانی که کشورمان تسلیمشان نشود، راضی نمی‌شوند و آن‌ها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.

امام جمعه موقت بندرعباس غزه را نماد مقاومت سیاسی و اجتماعی یک ملت آزاده دانست و عنوان کرد: اسرائیل شکست خورده است و آمریکا که خود در منجلاب فرگوسن گرفتار شده است و آنقدر جنازه حقوق بشر در آن متأفن شده که صدای مردمش درآمده است، به حمایت از این کشور درنده و جنایتکار می‌پردازد، آیا می‌شود به این‌چنین کشوری که در تضاد با ملت ایران است اعتماد کرد و دل بست؟

امام جمعه موقت بندرعباس غزه را پیروز واقعی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم توصیف و ابراز امیدواری کرد این مقاومت با انگیزه بیشتر تداوم بیابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا