Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

نگاهی به اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی ارتش آمریکا + عکس

اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی ارتش آمریکا در حالی رونمایی شده است که قبلا نیز در سال ۲۰۱۵ نمونه اولیه این اسلحه لیزری توسط شرکت اسلحه سازی لاکهیلد مارتین رونمایی شده بود و قدرت این اسلحه لیزری به حدی بود که می توانست یک کامیون را در کمترین زمان ممکن نابود کند. در این میان و به دنبال توسعه این اسلحه امسال نیز این شرکت یک اسلحه لیزری ۶۰ کیلو واتی جدید به ارتش ایالات متحده تحویل خواهد داد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی در حالی در اوایل این ماه توسعه داده شده که با تولید یک پرتو ۵۸ کیلوواتی رکورد جدیدی ثبت کرده است و این در حالی است که با تکمیل تمام مراحل طراحی تا ساخت این اسلحه ، شرکت لاکهیلد این لیزر فیبر ترکیبی را به مرکز فرماندهی دفاعی ارتش آمریکا در هانتسویل آلاباما ارسال خواهد کرد.

بد نیست بدانید که در طراحی اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی ارتش آمریکا همانند اسلحه لیزری قبلی این شرکت از فناوری ترکیب پرتوهای طیف برای تولید یک پرتو لیزری نابودگر، قابل حمل و دقیق استفاده شده است. ماژول های این لیزر فیبری از یک منبع نوری فعال ساخته می شوند که از یک فیبر نوری تقویت شده با عناصر کمیاب بر روی کره زمین مانند اربیوم، یتربیوم ، نئودیمیوم و عناصر دیگر تشکیل شده اند.

اسلحه لیزری متحرک

فیبرهای نوری های به کار رفته در اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی در واقع قابلیت خاص انعطاف پذیری خاصی داشته و بنابراین این لیزر نیز می توانست هزاران متر طول داشته باشد، اما اکنون به دلیل داشتن قابلیت پیچیده شدن مانند یک طناب، فضای بسیار کمی را اشغال می کند. نسبت بزرگ سطح به حجم آن به این معناست که به سادگی سرد می شود. علاوه بر این، لیزرهای فیبری بسیار با دوام هستند و یک پرتو با کیفیت ساطع می کنند، به طوری که ۵۰ درصد کمتر از یک لیزر مشابه حالت جامد الکتریسیته مصرف می کنند.

مهندسان شرکت لاکهیلد در خصوص ساخت اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی ارتش آمریکا می گوید:

لیزرهای منحصر به فرد ساخته شده برای اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی از فیبرها به یک پرتو واحد ادغام می شوند که پر قدرت بوده و از طریق افزودن دسته های فیبر بیشتر می توان آنها را ارتقاء داد. لیزر کنونی به حد انکسار نزدیک است. این بدین معناست که آن به حد فیزیکی متمرکز کردن یک لیزر به روی یک نقطه واحد بدون ایجاد تداخل با خودش نزدیک شده است، اما با این وجود هنوز هم بسیار کارآمد است  – به طوری که بیش از ۴۳ درصد از الکتریسیته ورودی خود را به نور لیزری تبدیل می کند.

لاکهیلد امیدوار است تا این لیزرهای جدید در نهایت منجر به تولید سیستم های جدید برای محافظت در برابر هجوم گروهی پهبادها، موشک ها و گلوله هایی شود که اقدامات دفاعی مرسوم در مورد آنها کارساز نیست.

اسلحه لیزری متحرک

رابرت افضل ، عضو ارشد بخش سیستم های لیزر و حسگر شرکت لاکهیلد نیز در خصوص اسلحه لیزری متحرک ۳۰ کیلو واتی به رسانه ها گفته :

ارتقاپذیری ذاتی این سیستم لیزری پرتو ترکیبی ما را قادر کرده است تا اولین لیزر فیبری در کلاس ۶۰ کیلوواتی را برای ارتش ایالات متحده تولید کنیم. ما نشان داده ایم که این لیزر قدرتمند دارای انرژی متمرکز شده، به اندازه کافی سبک وزن، کم حجم و قابل اطمینان است به طوری که قابل سوار شدن بر روی خودروهای تاکتیکی برای کاربردهای دفاعی بر روی زمین، دریا و آسمان می باشد.

منبع   cnbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا