Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

اسکلت 5 هزار ساله در شاندونگ چین کشف شد + عکس

اسکلت 5 هزار ساله در حالی به تازگی در استان شاندونگ چین کشف است که این اسکلت دارای 1.9 متر طول بوده و این نکته از نظر باستان شناسان کمی عجیب بنظر می رسد. در ادامه  برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

اسکلت 5 هزار ساله ساله با قدی در حدود 1.9 متر اکنون معمای بزرگی را در ذهن باستان شناسان ایجاد کرده و آن اینکه چرا با وجود میانگین قدی 1.7 متری این اسکلت دارای چنین طولی بوده است. البته باید بدانید که در کنار این اسکلت 5 هزار ساله بقایای تعداد دیگری انسان نیز کشف شده که همگی در همین حدود قد دارند.

اگرچه از نظر استانداردهای غرب در قرن بیست و یکم، اندازه قد این اسکلت ها غیرمعمول نیست، اما قد آنها نسبت به بسیاری از معاصرانشان بیشتر بوده است. این حالت به ساختار استخوانی آنها بستگی دارد. اگر آنها در زمان حال زندگی می کردند، قد آنها از 1/9 متر هم فراتر می‌رفت.

محلی‌های منطقه شاندونگ، از قد خود تعریف مشخصی ارائه می‌دهند. مطالعات صورت گرفته در سال 2015 نشان می‌دهد که میانگین قد مردان در این منطقه در مقایسه با متوسط قد مردم این کشور که 1/72 متر بوده، حدود 1/753 متر بوده است. گفتنی است کنفسیوس در منطقه‌ای که اکنون به استان شاندونگ معروف است، متولد شده و به نقلی، 1/9 متر قد داشته است.

کنفسیوس مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی است که در چین باستان زندگی می‌کرد.وی در ۵۵۱ پیش از میلاد در ایالت کوچک لو که امروزه بخشی از استان جدید شاندونگ است متولد شد و در ۴۷۹ پیش از میلاد در گذشت. والدینش، که در زمان کودکی او زندگی را بدرود گفتند، او را کونگ – چیو نامیدند. کنفوسیوس از کلمهٔ کونگ فوز، به معنای استاد بزرگ، کونگ گرفته شده‌است.

باستان‌شناسان با اکتشافات در منطقه روستای جیاجیا در نزدیکی شهر جینان موفق به کشف 104 خانه، 205 قبر و 20 گودال مملو از اجساد قربانی‌ها شدند. آنها همچنین شماری از ظروف رنگارنگ و اقلام پشمی را در این منطقه پیدا کردند.

آنها سال گذشته صنایع دستی و استخوان‌ هایی را از مردمان اخیر نئولیتیک پیدا کردند که بیشتر آنها با مصرف گوشت خوک و ارزن زندگی می‌ گذراندند. دانشمندان بر این باورند مردمانی که قریب 5000 سال پیش در این منطقه زندگی می کردند زندگی نسبتا راحتی داشته‌ اند؛ ردیفی از خانه‌ هایی که در این اکتشافات به دست آمده، نشان‌ دهنده آن است که خانه‌ های مسکونی آنها اتاق خواب‌ ها و آشپزخانه‌ های جداگانه‌ ای داشته است.

محققان بر این باورند که این منطقه مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ناحیه چین بوده است. آنها مردان قد بلند تر را در قبرهای بزرگ پیدا کردند که می‌ تواند نشانه وضعیت برتر آنها و دسترسی آنها به غذاهای بهتر بوده است.

باهم در میهن پست تصاویری از اسکلت 5 هزار ساله و دیگر بقایای کشف شد را تماشا خواهیم کرد.

 

منبع   americanupbeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا