گوناگون

اعتماد مردمی یک ارزش برای جهاددانشگاهی محسوب می‌شود

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم به نهادهای انقلابی اعتماد و اعتقاد بیشتری دارند، گفت: جهاددانشگاهی برگرفته از بطن انقلاب است و به همین دلیل اعتماد مردمی یک ارزش برای جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمدقادر قادری ظهر امروز 17 مرداد جاری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: مردم بی‌دفاع غزه به خاطر آرمان‌ها، اعتقادات و نیازهای اولیه خود مورد تهاجم و ظلم ظالمان قرار گرفته‌اند اما حاضر نیستند هرگز از باورهای خود و شیطان‌های قدرت کوتاه بیایند؛ چراکه به خوبی درک کرده‌اند به آسانی نمی‌توان عزت انسان در اختیار یک فرد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 17 مرداد روز خبرنگار است، اظهارکرد: واژه خبرنگار واژه بزرگی است و انسان‌های بزرگی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالان این حرفه بدون در نظرگیری نیازها و دغدغه‌های شخصی خود به دغدغه مردم می‌پردازند، گفت: صداقت مهم‌ترین رکن کار یک خبرنگار است.

قادری با بیان اینکه خبرنگاران دارای ارزش و جایگاه والایی هستند، گفت: خبرنگاران طوری به تکامل رسیده‌اند که هرگز به مدیران متوسل نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است، گفت: جهاددانشگاهی برگرفته از بطن انقلاب است و تشکیل این نهاد جزو نیازهای اساسی مردم است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: مردم به نهادهای انقلابی اعتماد و اعتقاد دارند و نهادهای انقلابی از ارزش و جایگاهی برخوردار هستند و باید قدردان این اعتماد و اعتقاد مردم باشیم.

قادری با بیان اینکه واژه جهاد چیزی جز معنویت و کم‌رنگی ارزش‌های مادی است، اظهارکرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری “در جهاد رضای خدا در نظر گرفته می‌شود” و رضای خدا چیزی جز رضای بندگان نیست.

اعتدال اساس کار جهاددانشگاهی است

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید در خدمت بندگان خدا باشد و جهاددانشگاهی متعلق به فرد وگروهی خاص نیست؛ بلکه متعلق به تمام آحاد جامعه است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه اعتدال اساس کار جهاددانشگاهی است، گفت: جهاددانشگاهی محدودیتی جز قانون برای خود قائل نیست و هرگز خود را محدود به مطلبی خاص نمی‌کند.

در جهاددانشگاهی علم، منطق و استدلال حرف اول را می‌زند

قادری با اشاره به دانشگاهی بودن جهاددانشگاهی، اظهارکرد: در جهاددانشگاهی علم، منطق و استدلال حرف اول را می‌زند و حب و بغض شخصی در این نهاد جایگاهی ندارد و امور بر کار کارشناسان می‌گردد و از نظرات کارشناسان و خبرگان استفاده می‌شود.

وی آموزش، پژوهش و فرهنگ را سه محور فعالیت جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: تمام امور مملکت بر این مدار می‌چرخد و جهاددانشگاهی در زمینه آموزش کارهای زیادی را انجام داده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی درزمینه آموزش عنوان کرد و افزود: در خراسان جنوبی مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی جزو با کیفیت‌ترین مراکز علمی-کاربردی استان است.

قادری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی پتانسیل‌های بالقوه زیادی دارد که باید به بالفعل تبدیل شود، گفت: باید نیازهای استان شناسایی شود و برای رفع این نیازها تلاش کرد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در زمینه آموزش‌های ضمن خدمت به کارکنان دولت بهترین نهاد است و برای موفقیت در این حیطه باید نیازهای کارکنان دولت شناخته شود.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه کاری بانوان نیز آماده ارائه خدمت است، گفت: جهاددانشگاهی در زمینه افزایش عزت بانوان آماده ارائه خدمات در زمینه‌ها مختلف است.

قادری با اشاره به اینکه پژوهش دومین محور فعالیت‌های جهاددانشگاهی است، ادامه داد: پژوهش‌ها و پژوهشکده‌های برتر از قبیل پژوهشکده‌ رویان در عرصه بین‌المللی حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد بودجه جهاددانشگاهی متعلق از منابع دولتی تامین می‌شود، ادامه داد: جهادگران جهاددانشگاهی با حداقل امکانات بزرگترین کارها را انجام می‌دهند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی باید در زمینه پژوهش به صورت فعال وارد شود و در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشیم.

قادری ادامه داد: پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید وارد بازار و تجارت شود و عزم ملی برای انجام پژوهش‌های منتج داشته باشیم.

وی در ادامه لازمه موفقیت در این امر را برقراری تعامل و ارتباط سازنده دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: جهاددانشگاهی از هم اکنون آمادگی کامل خود را اعلام داشته و در این مسیر از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان نیز استفاده خواهیم کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ورود جهاددانشگاهی به حوزه اشتغال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این حوزه نیز می‌توان با امکان‌سنجی به رفع معضل بیکاری در استان کمک کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: فرهنگ بزرگترین و مهم‌ترین محور زندگی است و در صورتی که پژوهش و آموزشی بر فرهنگ استوار نباشد هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا