گوناگون

امام جمعه ایلام: جهاددانشگاهی به وظیفه خود خوب عمل کرده است

امام جمعه ایلام پیشرفت‌ در زمینه‌های هوافضا، نانو و پزشکی امروز کشور را مرهون تلاش جوانان مومن، متعهد و توانای جهاددانشگاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خبطه‌های نمازجمعه این هفته ایلام اظهارکرد: امروز 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار که یکی از مناسبت‌های مهم فرهنگی کشور است چراکه اصولاً شغل خبرنگاری یک شغل بسیار مقدس، سخت و دشوار بوده و برای همین جایگاه ویژه و بی‌بدیلی در جامعه ما دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، انتقال ارزش‌ها و بصیرت افزایی مردم نقش بسیار تاثیرگذاری دارد افزود: خبرنگار باید مسئولیت شناس باشد و بداند که در جامعه چه مسئولیت مهمی بر عهداه دارد و در راستای آن تلاش جدی کند.

لطفی تقوا، متدین و انقلابی بودن را از ویژگی‌های یک خبرنگار عنوان و خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده خبرنگار خبر غیر واقعی به جامعه منعکس کند دیگر از اصول و رسالت خود دور شده، برای مثال رسانه‌ها و خبرنگاران غربی و استعماری آمریکا خبرهای دنیای واقعی اسلام را کاملاً برعکس مخابره می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: خبرنگار باید به جایگاه و نقش حساس خود در جامعه توجه جدی داشته باشد چرا که یک خبرنگار متعهد باید واقعیات را حتی با قیمت تمام شدن جانش به افکار عمومی انعکاس دهد و خوشبختانه خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران ایران اسلامی در قضیه جنایات و کودک‌کشی اسرائیل در غزه بسیار خوب عمل کرده‌اند تصریح کرد: امروزه خبرنگاران جمهوری اسلامی مورد اعتمادترین خبرنگاران دنیا هستند و به دست آوردن این مهم به دلیل انعکاس واقعایت جهان بوده است.

لطفی در ادامه به 16 مرداد سال روز تاسیس جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور است و تاکنون توانسته در دانشگاه‌ها زمینه شکوفایی استعدادها و خودباری به وجود بیاورد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی در زمینه‌ها فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ماموریت‌های مهمی بر عهده دارد افزود: انجام کارهای فرهنگی با همکاری دیگر دستگاه‌ها، انجام تحقیقات کاربردی، حمایت، جذب و تقویت دانشجویان و پژوهشگران، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی علمی در دانشگاه‌ها از جمله وظایف این نهاد مقدس بوده که تاکنون به آن به خوبی عمل کرده است.

نماینده ولی‌فقه در استان پیشرفت‌ها در زمینه‌های هوافضا، نانو و پزشکی امروز کشور را مرهون تلاش جوانان مومن، متعهد و توانای جهاددانشگاهی عنوان کرد.

وی در ادامه به پیروزی مردم مظلوم غزه در مقابل جنایات 30 روزه اسرائیل اشاره و تصریح کرد: این جنایات بی‌سابقه اسرائیل حدود 2 هزار شهید و و 10 هزار زخمی و مجروح بر جای گذاشته است اما مقاومت توانست در برابر این رژیم جعلی و کودک‌کش ایستادگی و آنهارا عقب براند.

امام جمعه ایلام شرمندگی و سرخوردگی سران آمریکا و حامیان اسرائیل جنایتکار را از دستاوردهای مهم جنگ غزه عنوان کرد.

لطفی ادامه داد: اسرائیل دارای ارتش مجهزی است اما در این جنگ 30 روز نتوانست در غزه پیشرفتی داشته باشد و این مهم حاصل حمایت رهبری انقلاب اسلامی ایران، مردم و از جان گذشتگی‌های گروهای مقاومت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اسرائیل در این جنگ جمع کردن بساط مقاومت بود افزود: رژیم جعلی اسرائیل جنایتی که در این چند روز در غزه برجای گذاشت در طول 65 سال اخیر سابقه نداشت، اما نتیجه آن جزء خاری و ذلت برای سران این رژیم چیزی به دنبال نداشت.

امام جمعه ایلام روشن شدن خیانت بعضی از کشورهای عربی به خصوص آل‌ سعود از دیگر دستاوردهای جنگ غزه عنوان و بیان کرد: آل‌ سعود میلیاردها دلار به کیسه اسرائیل ریخت که مقاومت را از بین ببرد اما نتوانست و مشخص شد که بعضی از کشورهای عربی و رژیم غاصب اسرائیل دشمن آرمان‌های فلسطین هستند.

لطفی اضافه کرد: جنایات در عراق، لبنان و سوریه همه با حمایت مالی آل‌سعود صورت می‌گیرد افزود: جنایاتی که توسط گروه داعش صورت می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به کشتار دسته جمعی و به برده بردن زنان، دختران و جوانان بوده همه با حمایت دلاری آل‌سعود انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حقانیت جمهوری اسلامی حمایت و کمک به مظلومان جهان است خاطرنشان کرد: دنیا فهمیده که امروزه مستقل‌ترین کشور در دنیا جمهوری اسلامی ایران است و اما ننگ باد بر سازمان‌های حقوق بشر که در مقابل جنایات اسرائیل و تکفیری‌ها سکوت می‌کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رهبر و مردم ایران در قلب آزادی‌خواهان دنیا بسیار محبوب هستند افزود: اگر بصیرت و هوشیاری رهبر انقلاب و مردم نبود الان جنایت غزه، عراق، سوریه و لبنان در ایران اتفاق می‌افتاد.

لطفی ضمن تشکر از رئیس جمهور ایران اسلامی به خاطر موضع‌گیری درست و به موقع در مقابل جنایات اسرائیل در غزه گفت: رئیس جمهور بسیار خوب در قضیه غزه عمل کرد و به همین دلیل سران کشورهای غربی و آمریکایی از وی عصبانی هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا