Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

افزایش چند برابری سرعت wi fi با تکنولوژی جدید فراهم شد

افزایش چند برابری سرعت wi fi با تکنولوژی جدید در حالی توسط  یک مهندس هندی الاصل فراهم شد است که این مهندس توانسته تکنولوژی شگفت انگیزی را توسعه دهد که می تواند سرعت وای فای را با استفاده از یک آنتن تکی تا دو برابر افزایش دهد. این موفقیت قابلیت دگرگونی صنعت مخابرات را در آینده دارا می باشد. با میهن پست همراه شوید.

اگر چه افزایش چند برابری سرعت wi fi خواسته تمامی کاربران دنیای وب – آنلاین و آفلاین – است اما هریش کریشناسوامی، که مدرک مهندسی خود را در رشته برق از موسسه فناوری هند دریافت کرده است، برای اولین بار یک سیرکیولیتر بدون تقابل (non-reciprocal circulator) را با یک رادیوی کاملا دو طرفه (Full-duplex) در یک تراشه سیلیکونی در مقیاس نانو ترکیب کرده است تا این سیستم موفقیت آمیز را بسازد.

کریشناسوامی مدیر آزمایشگاه High-Speed and Mm-wave IC کلمبیا در خصوص این فناوری جدید می گوید:

این فناوری که می تواند قدرت انتقال دادها را به دو و شاید هم به چند برابر شرایط فعلی افزایش دهد، این پتانسیل را خواهد داشت که انقلاب عظیمی را در صنایع مخابراتی به وجود آورد.

این مهندس هندی می افزاید: برای اولین بار است که یک سیرکیولیتر روی تراشه سیلیکونی قرار می گیرد، و با همین اقدام ما شاهد بهبود فوق العاده عملکرد دستگاه در مقایسه با مدل های قبلی شده ایم.افزایش چند برابری سرعت wi fi

البته فراموش نشود که سال گذشته محققان کلمبیایی توانستند فناوری جدیدی را اختراع کنند – رادیوی کاملا دو طرفه یکپارچه شده با مدار (آی سی ها)— که میتوان آن ها را در CMOS های در مقیاس نانو به کار گرفت تا امکان ارسال و دریافت همزمان فرکانس های مشابه در رادیوی های بی سیم فراهم شود. این سیستم به دو آنتن نیازمند است.

افزایش چند برابری سرعت وای فای

در این میان کریشناسوامی در خصوص  افزایش چند برابری سرعت wi fi می گوید: ارتباطات کاملا دو طرفه، که فرستنده و گیرنده هر دو در زمان و فرکانس مشابه عمل می کنند، به یک موضوع تحقیق حیاتی تبدیل شده است و اکنون نشان می دهد که می توان سرعت وای فای را با استفاده از تراشه سیلیکونی در مقیاس نانو و فقط با استفاده از یک آنتن دو برابر کرد. این کشف پیامد های عظیمی را برای گوشی های هوشمند و تبلت ها به دنبال خواهد داشت.

یکی دیگر از محققان این پروژه بنام جین ژو نیز می گوید:

توانایی قرار دادن سیرکیولیتر روی تراشه یکسان با رادیو، اندازه سیستم را به طور چشمگیری کاهش داده و عملکرد آن را افزایش می دهد و قابلیت های جدیدی را به سیستم ارتباط کاملا دو طرفه می دهد.افزایش چند برابری سرعت wi fi

آن چه که توسعه این فناوری مهم به نظر میرسد تیم کریشناسوامی برای توسعه این فناوری ناچار شده است تا رابطه دو طرفه لورنتس (Lorentz Reciprocity) را بشکند. این رابطه یکی از شاخصه های فیزیکی و اساسی ساختمان های الکترونیکی است که به حرکت رو به جلو و رو به عقب امواج الکترومغناطیسی نیاز دارد.

این محقق هندی که اخیرا موفق به دریافت جوایز بسیاری به جهت تحقیقات خود به دست آورده است می گوید: به ندرت پیش می آید که یک تحقیق و یا گروه تحقیقاتی بین مبانی نظری و عملی ارتباط برقرار کنند. نظارت بر دانشجویان فازغ التحصیل که قادرند این کار را انجام دهند به شدت با ارزش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا