گوناگون

افزایش 4 برابری اعتبارات عمرانی سیستان و بلوچستان نسبت به پارسال

استاندار سیستان و بلوچستان از افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی نسبت به پارسال خبر داد و گفت: اعتباری که دولت تدبیر و امید در سال جاری برای استان در نظر گرفته با 35 سال گذشته برابری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در سفر به شهرستان سراوان و در دیدار با مردم دهستان مرزی اسفندک، اظهارکرد: اراده دولت بر تغییر و تحول در استان و زدودن چهره محرومیت از سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان باید به مرحله از توسعه برسد که برای دولت درآمدزایی داشته و در تقویت خزانه ملی سهیم باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: قابلیت‌های استان به گونه‌ای است که توانایی تحقق امور ذکر شده را دارد.

وی بر نگاه مقام معظم رهبری نسبت به سیستان و بلوچستان تاکید کرد و بیان کرد: برخورداری از حمایت رهبری و دریافت وام از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبری نشان از عزم مسئولان کشور در ایجاد تحول در استان دارد.

هاشمی در ادامه به تخصیص هشت میلیارد دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی و مدیریت آب‌های جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر احداث چهار سد در شهرستان سراوان در دستور کار قرار دارد که ظرف چهار سال آینده باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ابراز کرد: بودجه‌ای که دولت برای مهار آب‌های مرزی در نظر گرفته با کل اعتبارات عمرانی پارسال استان برابری می‌کند.

وی تاکید کرد: ارتقای دهستان اسفندک به بخش را در تقسیمات کشوری دنبال خواهم کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر اجرای هماهنگ طرح هادی روستایی توسط سازمان بنیاد مسکن تاکید کرد و افزود: اعتباری از ماده 180 برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی از پایانه مرزی کوهک به عنوان شاهراهی برای دسترسی به بسیاری از کشورها یاد کرد و اذعان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های پایانه و ساماندهی این نقطه از مرز موجب درآمدزایی خواهد شد.

هاشمی بر تخصیص ویژه اعتبار در نیمه دوم سال جاری برای بخش بم پشت و دهستان اسفندک تاکید کرد و گفت: فرماندار سراوان باید جهت‌گیری خود را به سمت مناطق دور افتاده سوق دهد.

در ابتدای این دیدار امام جمعه دهستان اسفندک و بخشدار بم پشت به ایراد سخنانی درباره مسائل و مشکلات این بخش پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا