گوناگون

دولت تسهیلات قابل توجهی برای بیمه خبرنگاران فراهم کرده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دولت تسهیلات قابل توجهی برای بیمه خبرنگاران از سوی نشریات فراهم کرده است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویر، فرشید فلاح با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌های جدید معاون مطبوعاتی و همچنین طبق قانون (ماده 46 قانون مطبوعات) و به منظور هویت‌دهی صنفی روزنامه‌نگاران، بیمه کلیه شاغلان یک رسانه به عهده مدیرمسئول آن رسانه است.

وی ادامه‌داد: عمل به این وظیفه قانونی، انسانی و حرفه‌ای، برای رسانه‌هایی که با مشکلات مالی فراوان مواجهند، بار مالی دارد و وزارت ارشاد با بازگرداندن عین همان مبلغ، زمینه را برای گسترش بیمه خبرنگاران از مجرای صحیح خود فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح‌کرد: رسانه‌ای که حاضر نباشد خبرنگار تمام وقت خود را بیمه کند و به وظیفه قانونی و حرفه‌ای خود بی‌توجهی کند، رسانه نیست.

فلاح ادامه‌داد: خبرنگار حرفه‌ای نیز باید کیفیت و کمیت کارحرفه‌ای را داشته باشد تا مشمول بیمه از طرف مدیر مسئول شود.

وی گفت: به زودی لیست نشریات و سایت‌هایی که از این امکان تشویقی برای بیمه همکاران خود استفاده کرده‌اند، روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار می‌گیرد تا برای سایر رسانه‌ها الگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: مطابق طرح‌های رتبه‌بندی روزنامه‌ها و همچنین خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، شاخص تعداد خبرنگار بیمه شده یکی از شاخص‌های چهل‌گانه این رتبه‌بندی است و این رتبه‌بندی به زودی مبنای یارانه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا