گوناگون

الگو‌گیری از پوشش‌های غربی دور از شأن جوانان کشور است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: جشنواره مد و لباس اسلامی در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه آذربایجان‌غربی، مریم دهقان، در کارگروه ارائه و بررسی طرح برگزاری جشنواره لباس اسلامی که توسط همکاری و همراهی ادارات و ارگان‌های دولتی خواهد بود به نیاز مبرم جامعه به عرضه لباس‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: استفاده از نوع پوشش‌های محلی در طراحی و دوخت لباس‌های جشنواره آتی بیانگر خلاقیت در طراحی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی کشورمان است که در برگزاری جشنواره مد و لباس آتی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه در راستای منویات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال، افزود: نوع پوشش و لباس هر شخص بیانگر فرهنگ آن شخص است و برای تبیین و فرهنگ سازی در نوع پوشش مناسب برپایی جشنواره امری اجتناب ناپذیر است.

دهقان با اشاره به فرهنگ غنی و جایگاه خوب استان آذربایجان‌غربی، افزود: استان ما دارای فارغ‌التحصیلان هنرمندی در زمینه طراحی و دوخت است که باید به خوبی ار این افراد در بحث اقتصاد و فرهنگ استفاده کنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در ادامه الگو‌گیری جوانان از پوشش‌های غربی را دور از شأن جوانان کشورمان دانست و اظهارکرد پوشش غربی اجتماع را به چشم و هم چشمی و مد‌گرایی افراطی می کشاند، در حالی که فرهنگ غنی کشور ما نیازی به پوشش دیکته شده غرب ندارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های مفیدی در مورد طراحی و دوخت لباس‌های رنگی و زیبا به سبک ایرانی-اسلامی برای اقشار مختلف مردم انجام شده است که نشأت گرفته از فرهنگ دین مبین اسلام است.

دهقان در پایان به اهمیت تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مجری طرح اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و راهکار‌های اجرایی می‌توانیم الگوی مناسب از لباس ایرانی- اسلامی ارائه دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا