گوناگون

امدادرسانی به سیل‌زدگان روستاهای شمال گرمسار و آرادان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، ازوقوع سیل در روستاهای شمال شهرستان‌های گرمسار و آرادان خبر داد و گفت: همه نیروهای امدادی از شب گذشته در محل حضور دارند و هم اینک نیز مسئولان ذیربط دو شهرستان و نیروهای امدادی برای خدمات‌دهی به روستاییان این دو شهرستان در محل وقوع سیل حضور دارند.

احمد طاهری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سمنان با اعلام این خبر، افزود: عصر روز گذشته در مسافتی به طول تقریبی 10 کیلومتر در سه شهرستان گرمسار، آرادان و فیروزکوه، وقوع رگبارهای پی در پی، منجر به سیل در روستاهای شمال گرمسار و شمال‌شرقی آرادان شد.

وی با بیان این که این سیل بیش از هر نقطه‌ای دو روستای گردشگری رامه بالا و رامه پایین را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: این سیل در مجموع در بخش‌های راه، کشاورزی، برق و…خساراتی به همراه داشته که جمع‌بندی نهایی در مورد میزان خسارات تاکنون انجام نشده است.

طاهری از حضور به موقع امدادگران و اکیپ‌های امدادی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های امدادی تا دیشب بطور موقت تیرهای برق را نصب و برق محل را وصل کرده و راه دسترسی به منطقه را بازگشایی کردند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تکمیلی برای بازگشایی کامل راه و رفع مشکلات برق منطقه هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، افزود: از آنجا که روستای رامه در کنار بستر رودخانه بنا شده و همچنان آب ناشی از سیل در بستر رودخانه جاری است کار خدمات‌رسانی با کندی انجام شد از این رو هم اکنون با مدیریت فرمانداران دو شهرستان که در محل حضور دارند کار امدادرسانی به مردم منطقه در حال انجام است. ضمن اینکه تمامی نهادهای امدادرسان از نیروی انتظامی و هلال‌احمر گرفته تا اداره راه، برق، فرمانداری و بخشداری و… در محل حضور دارند.

طاهری همچنین به ایسنا گفت: راه‌های دسترسی به این روستاها هم‌اکنون باز است اما عملیات جمع‌آوری گل و لای ناشی از سیل در برخی از راه‌های روستایی در حال انجام است و ان‌شاءالله به‌زودی بطور کامل این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا