گوناگون

امسال، سال آبی برای جاسک

فرماندار جاسک گفت: با برنامه‌ریزی‌ها، سال 93 سال آبی برای شهرستان جاسک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس از جاسک ،«علی سالاری» با اشاره به مشکل کم آبی در جاسک گفت: آب دغدغه‌ای جدی شهرستان جاسک است که با برنامه‌ریزی‌های امسال، سال آبی برای شهرستان جاسک است.

وی افزود: اعتباری معادل دو میلیارد تومان برای آبرسانی از سد جگین به جاسک و نیز روستاهای شرق اختصاص داده شده که با تأمین این اعتبارات در سال 93 مشکل کم‌آبی در جاسک برطرف می‌شود.

فرماندار جاسک با اشاره به پروژه ساخت آبشیرین‌کن در حوزه‌ی غرب جاسک گفت: آب و فاضلاب روستایی یک آبشیرین کن با ظرفیت 2500 مترمکعب در شبانه‌روز دردست اجرا دارد که با افتتاح آن می‌توان دغدغه‌ی کم‌آبی به طور کامل در جاسک برطرف شود.

سالاری ادامه داد: میانگین استفاده آب در استان حدود 18 مترمکعب در ماه برای یک خانوار است که با افتتاح این آبشیرین کن میانگین آب در جاسک سه برایرمیانگین استانی یعنی حدود 52 مترمکعب در ماه برای هر خانوار است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه‌ی ویژه نظام و دولت به جاسک افزود: با استقرار پایانه‌های نفتی هم‌چنین منطقه‌ی آزاد شدن جاسک در آینده نزدیک ما شاهد رشد چند برابری جمعیت شهرستان هستیم.

فرماندار جاسک تصریح کرد: حدود 60 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی و ملی برای اتمام پروژه‌ها ی شهرستان در نظر گرفته شده است که برابر مصوبات و تأمین اعتبارات پروژه‌ی تعویض راه جاسک به میناب به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ابرسانی به حوزه‌ی غرب جاسک از سال 91 آغاز و از 33 کیلومتر، 27 کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا