گوناگون

احداث 2 پارک ویژه‌ی بانوان در ارومیه

عضو شورای شهر ارومیه گفت: کارهای مطالعاتی برای احداث دو پارک برای بانوان انجام شده است.

«لطیفه مبین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اعلام مطلب فوق افزود: برای امسال، پارک فدک در منطقه یک و باغ حلاوت کار در جاده‌ی دریا و کمربندی احداث می‌شود.

وی افزود: برای احداث این دو پارک بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان از بودجه‌ی فضای سبز در نظر گرفته شده که امید می‌رود تا اواخر شهریورماه مطالعات مربوط به این پارک‌ها به پایان برسد.

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به مساحت این پارک‌ها اظهار کرد: پارک حلاوت کار به مساحت 5 هکتار و پارک فدک به مساحت 10 هکتار است.

مبین افزود: با توجه به مساحت زیاد پارک فدک علاوه‌بر بودجه‌ی در نظر گرفته شده، 3 میلیارد تومان از طرف شهرداری اختصاص داده شده که برای اجرای هر چه بهتر این طرح کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه باغ نرگس تنهاترین پارک بانوان در ارومیه است و به این علت پاسخگوی مناسبی برای مراجعه‌کنندگان این مرکز نیست.

عضو شورای شهر ارومیه ادامه داد: در دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 18 هزار و 800 نفر از ارگان‌های مختلف از این پارک استفاده کرده‌اند اما با توجه به تعداد زیاد متقاضیان نیازمند احداث پارک‌های جدیدی برای بانوان هستیم.

مبین با اشاره به امکانات موجود در این پارک‌ها افزود: این پارک‌ها شامل فضاهای فرهنگی مسقف و باز، سالن‌های چند منظوره ورزشی و فضاهای تفریحی است.

وی امنیت پارک را با توجه به مساحت‌های زیاد آن از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار دانست و گفت: برای اینکه همه‌ی افراد در این مکان‌ها احساس آرامش داشته باشند برنامه‌های زیادی برای تأمین امنیت این نقاط داریم.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: این پروژه‌ها با توجه به شرایط خاص و مساحت زیاد آنها کارهای عملیاتی زیادی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو سال آینده این پارک‌ها به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

مبین اظهار امیدواری کرد بتوانیم از این پارک‌ها در جهت بهبود وضعیت بانوان خانه‌دار و توانمندسازی آنها در زمینه‌های مختلف نهایت استفاده را انجام دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا