گوناگون

انتخاب جنسیت جنین با روش آزمایشگاهی چقدر نتیجه می دهد؟

سلامت نیوز:انتخاب جنسیت نوزاد امروزه در آزمایشگاه صورت می‌گیرد که به صورت صددرصد نمی‌تواند پاسخگو باشد و تنها ٣٠ تا ٤٠‌درصد می‌تواند اطمینان از تولد جنسیت دلخواه دهد.

دکترسعید رضا غفاری، متخصص ژنتیک در روزنامه شهروند نوشت: انتخاب جنسیت فرزند از دیرباز یکی از آرزوهای بشر است، چه بسا خانواده‌هایی که به علت نداشتن یکی از دو جنس (به ویژه فرزند پسر) دچار مشکل شده‌اند یا خانواده‌هایی که سال‌ها به امید داشتن یکی از دو جنس تعداد زیادی بارداری و با فاصله زمانی کم تجربه کردند که باعث شده است سلامت مادر به خطر بیفتد و همچنین هزینه‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

در کشورهای آسیایی ترجیح بر داشتن فرزند پسر است و افراد تمایل دارند که ترکیب جمعیت را به سمت مذکر سوق دهند و این خود متاثر از قانون و اقتصاد است که تفاوت گذاشتن در جنسیت فرزند را به وجود می‌آورد. انتخاب جنسیت می‌تواند دلایل پزشکی، فرهنگی، اجتماعی، قدرتی و حیثیتی را به همراه داشته باشد، به‌طوری که بعضی از فرهنگ‌ها داشتن فرزند پسر را وظیفه فرهنگی و مذهبی خود می‌دانند یا زنانی که برای آنها داشتن فرزند پسر قدرت محسوب می‌شود. انتخاب جنسیت نوزاد امروزه در آزمایشگاه صورت می‌گیرد که به صورت صددرصد نمی‌تواند پاسخگو باشد و تنها ٣٠ تا ٤٠‌درصد می‌تواند اطمینان از تولد جنسیت دلخواه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا